donderdag 22 september 2022

YouTube deelt advertentie-inkomsten Shorts met makers

EMERCE
YouTube deelt advertentie-inkomsten Shorts met makers
YouTube is van plan om inkomsten die voortvloeien uit zijn dienst Shorts, voor korte video's, te delen met de makers. Zij krijgen 45 procent van de advertentie-opbrengsten.
Lees verder

Nederlanders lanceren 'Netflix voor klassieke muziek'
De Nederlandse streaming video-ondernemers Henk Bout en Bauke Freiburg staan aan de wieg van een nieuwe ambitieuze streamingdienst: Symphony, door henzelf betiteld als 'Netflix voor symfonische klassieke muziek'.
Lees verder

Vodafone lanceert Network Slicing voor zakelijke klanten
Vodafone introduceert naar eigen zeggen als eerste Nederlandse telecombedrijf Network Slicing. Network Slicing is een technologie die de beschikbaarheid van het publieke mobiele netwerk in meerdere 'plakken' verdeelt. Zakelijke klanten van Vodafone kunnen zo'n 'slice' aan capaciteit reserveren voor hun essentiƫle bedrijfsprocessen.
Lees verder

'1 miljoen gebruikers zochten hoe ze Meta konden hacken'
Een nieuwe studie van NordVPN laat zien wat mensen het liefst willen hacken. Instagram, WhatsApp en Facebook nemen het voortouw.
Lees verder

Verkopen wearables vallen tegen
Er zit weinig beweging meer in de verkoop van wearables, zoals slimme horloges. Marktvorser IDC verwacht dan ook een tegenvallend derde en vierde kwartaal.
Lees verder

Genomineerden Dutch Media Week Award bekend
Journalist/columnist Pepijn Keppel, filmmaker/presentator Ikenna Azuike en Angie Smets, studio director en executive producer bij Guerrilla zijn genomineerd voor de Dutch Media Week Award.
Lees verder

Bol.com begint met bezorging per fiets
Bol.com stuurt de eerste eigen vrachtfietsen op pad met pakketbezorgingen sinds de investering in bezorgdienst Cycloon.
Lees verder

Regionale podcast dringt door tot top 10
De podcast 'In de ban van Rian' van de Twentse krant Tubantia is geland in de top 10 van het Nederlands luisteronderzoek.
Lees verder

IAB Europe in actie tegen CO2-emissies
De Europese club voor online adverteerders en exploitanten IAB Europe wil de CO2-uitstoot van de mediasector helpen terugdringen.
Lees verder