De zogeheten 'juice channels' die via Instagram roddelnieuws verspreiden over bekende Nederlanders zijn dit jaar populairder dan ooit. Het effect van de online roddelkanalen is terug te zien in de zoekmachines.
De eerste consumenten hebben al inkopen gedaan voor Sinterklaas en Kerst. Een derde heeft al verlanglijstjes klaarliggen, maar wacht nog op de koopjesfestijnen om zijn slag te slaan.
TikTok ontkent berichten dat gegevens van gebruikers dankzij een hack op straat liggen. Een hackgroep heeft afbeeldingen geplaatst van wat de broncode van de TikTok database moet voorstellen.
Op het nieuwe platform ID.nl maakt contentspecialist Reshift ingewikkelde thema's rondom producten, zoals warmtepompen en zonnepanelen, begrijpelijk voor de consument.
Uit een marktstudie van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijkt dat het voor gebruikers van zakelijke clouddiensten moeilijk is om van aanbieder te wisselen. Ook kunnen zij clouddiensten van verschillende aanbieders niet goed combineren. Hierdoor zijn er risico's voor de prijs, kwaliteit en innovatie van cloudiensten.
Royal Caribbean Group is de eerste exploitant van cruiseschepen die zijn passagiers gaat voorzien van stabiel, betaalbaar breedbandinternet op zee en land. Daartoe sluit het bedrijf een samenwerking met internetprovider Starlink.
Webwinkel Sneakerstad moet consumenten op tijd hun bestelde producten, zoals schoenen, tassen en riemen, leveren. Ook moet het bedrijf binnen 14 dagen aan consumenten geld terugbetalen als zij een beroep doen op de bedenktijd. Dat zijn enkele eisen die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt na onderzoek van klachten van consumenten.
Meta, het moederbedrijf van onder andere Facebook en Instagram, maakt de namen bekend van de Nederlandse 'Creators of Tomorrow'. Een powerlijst van tien ondernemende en innovatieve creators die met sociale media een onderneming starten.