Doorgaan naar hoofdcontent

ING maakt CO2-voetafdruk inzichtelijk voor klanten

EMERCE
ING maakt CO2-voetafdruk inzichtelijk voor klanten
Voortaan kunnen ING-klanten die dat willen in de ING App en op Mijn ING zien wat de CO2-uitstoot is van hun uitgaven. De zogenoemde Voetafdruk Inzicht is een proef onder 350.000 klanten die op dit moment al gebruik maken van de functie Inzicht waarmee zij hun inkomsten en uitgaven groeperen per bestedingscategorie.
Lees verder

Onderzoekscentra willen onafhankelijke zoekmachine in Europa
De Radboud Universiteit en dertien andere Europese onderzoekscentra bundelen hun krachten om een nieuwe, open Europese infrastructuur voor zoekmachines te ontwikkelen. Het OpenWebSearch.EU-project draagt bij aan de digitale soevereiniteit van Europa. De Europese Commissie ondersteunt dit Horizon Europe project met 8,5 miljoen euro.
Lees verder

Telefonica verkoopt deel van zijn glasvezelbedrijf
Bluevia Fibra, een bedrijf verantwoordelijk voor de uitrol en marketing van het glasvezelnetwerk op het Spaanse platteland, verkopen aan een consortium van Crédit Agricole Assurances en Vauban Infrastructure Partners.
Lees verder

Duitse supermarkt Rewe wil af van reclamefolders
Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar.
Lees verder

AliExpress past voorwaarden aan ten gunste van consumenten
AliExpress heeft zijn algemene voorwaarden aangepast na ingrijpen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), in samenwerking met de Europese Commissie.
Lees verder

Omzet Vivendi naar 4,8 miljard euro in eerste jaarhelft
Mediabedrijf Vivendi realiseerde in de eerste zes maanden van het jaar een omzet van 4,8 miljard euro, bijna 11 procent meer dan een jaar geleden. Het handelsresultaat kwam ook flink hoger uit, op 412 miljoen.
Lees verder

Instagram draait omstreden herontwerp terug na kritiek
Instagram trekt het boetekleed aan en stopt onmiddellijk met het omstreden herontwerp dat had moeten concurreren met TikTok. Instagram-baas Adam Mosseri erkent dat zijn bedrijf een grote stap terug moet doen na de massale kritiek die recente veranderingen hebben gekregen.
Lees verder

Omzetgroei Amazon valt mee, toch flink verlies
Amazon presenteerde zojuist dramatisch slechte kwartaalcijfers, waarbij de netto-omzet in het tweede kwartaal nog wel steeg met 7 procent tot 121,2 miljard dollar, maar bedrijfsresultaat daalde naar 3,3 miljard dollar, vergeleken met 7,7 miljard dollar in het tweede kwartaal van 2021.
Lees verder

Intel sluit slecht kwartaal af
Chipfabrikant Intel verlaagt zijn jaarverwachting na slechter dan verwachte kwartaalresultaten. De omzet van Intel daalde met ongeveer 22 procent op […]
Lees verder