Doorgaan naar hoofdcontent

Thuisbezorgd.nl verhoogt commissie voor restaurants

EMERCE
Thuisbezorgd.nl verhoogt commissie voor restaurants
Thuisbezorgd.nl verhoogt de commissie voor restaurants. Vanaf 24 juli moeten horecaondernemers geen 13 maar 14 procent van de bruto omzet aan commissie aan de bezorgdienst. Ook in het buitenland verhoogt moederbedrijf Just Eat Takeaway de commissie.
Lees verder

Emerce Retail: 'Met chat kun je online heel goed bedden verkopen'
Online bedden verkopen, dat was lange tijd eigenlijk not done. Fabrikanten eisten dat er voor de verkoop een fysiek kanaal aanwezig is. Maar Alex Wolfswinkel van Sleepfast, zelf gepokt en gemazeld in de beddenzaak van zijn ouders, wilde bedden ook online verkopen. "In een beddenzaak praat je al gauw een uur met klanten over slaapvoorkeuren, dat kun je ook online," zo vertelt hij bij Emerce Retail Video Collection.
Lees verder

Consumentenomzet Wehkamp naar 783 miljoen dankzij Kleertjes.com
De consumentenomzet van Wehkamp in het boekjaar 2021-2022 kwam uit op 783 miljoen euro, een groei van 7,3 procent. Die groei heeft het concern te danken aan de acquisitie van kleertjes.com, al wordt de omzet van het onderdeel niet apart vermeld.
Lees verder

Emerce Retail: 'Je bent niet getrouwd met je tools'
Vendor lock-ins en monolithische IT-systemen kunnen de e-commercestrategie van een organisatie hinderen op middellange en lange termijn. De flexibiliteit om op de markt te reageren verdwijnt.
Lees verder

Franse eigenaar voor Bakker.com
Bakker.com, gespecialiseerd in planten- en tuinartikelen, komt in Franse handen. Het bedrijf wordt overgenomen door branchegenoot Willemse France. Dat bevestigt de curator tegenover Retailtrends.
Lees verder

Emerce Retail: Kamera Express neemt klant bij de hand
Kamera Express overweegt uitbreiding naar Oostenrijk. Dat vertellen Soraya de Meijer en Lydia van Dijk van de cameraretailer in Emerce Retail Video Colllection.
Lees verder

Emerce Retail: Philips huishoudelijke producten nu echt 'digital first'
Het merk dat in het verleden grotendeels was aangewezen op de fysieke retail, is sinds de verzelfstandiging vorig jaar nu digital first. Dat zegt Trix van der Vleuten, Global Sr Director Brand Creation & Planning van Philips Domestic Appliances, bij Emerce Retail Video Collection.
Lees verder

Grand Prix Radio stijgt verder in top 10 streamingzenders
De online zender Grand Prix Radio van Olav Mol steeg afgelopen maand naar de zevende plaats in de top tien meest beluisterde streamingzenders van Nederland.
Lees verder

'Google werkt aan Netflix' advertentiemodel'
Netflix lijkt serieus over het ontwikkelen van een nieuw, op reclame gebaseerd verdienmodel. Google en NBCUniversal zijn in gesprek om daarbij de technologieleverancier te worden.
Lees verder