zaterdag 28 mei 2022

Oprichter Jack Dorsey nu echt weg bij Twitter

EMERCE
Oprichter Jack Dorsey nu echt weg bij Twitter
Jack Dorsey, de medeoprichter en voormalig CEO van Twitter, is uit de raad van bestuur van het sociale netwerk gestapt.
Lees verder

C&A vernieuwt online shop met DEPT
C&A heeft samen met digitaal bureau DEPT zijn online shop opnieuw ingericht. Op technisch, strategisch en visueel gebied is er een volledig vernieuwd customer experience platform ontstaan.
Lees verder

E-Commerce Live: hoe flitsbezorging de boodschappen markt voorgoed verandert
Er gaat geen dag voorbij of flitsbezorgers zijn in het nieuws. Zo lijken zij zich niet neer te leggen bij het besluit van het Amsterdams college om distributiecentra alleen nog op bedrijventerreinen toe te staan.
Lees verder

Proton wordt alternatief voor Google-diensten
Het Zwitserse technologiebedrijf Proton voert een nieuwe abonnementsstructuur in en geeft zijn diensten een nieuw design. Het lijkt Google Workspace, maar dan privacyvriendelijk.
Lees verder

Goldfish Global wil startups helpen aan investeringen of exits
Dave Dirks en Arjan Brienen slaan de handen ineen en starten Goldfish Global. Het bedrijf helpt ondernemers om investeringen op te halen of om een exit of secondary te realiseren.
Lees verder

Bol.com met afstand populairste marktplaats
De eerste keuze van Nederlandse consumenten bij marktplaatsen is met afstand Bol.com (68%), gevolgd door Zalando (13%) en Amazon (12%).
Lees verder

Digital twin voor onderzoek naar afvalscheiding
Onderzoekers van het MUNITION-project gaan een digital twin van de inzameling en recycling van plastic bestuderen om de economische en maatschappelijke waardes van het uiteenlopende afvalinzamelingsbeleid te vergelijken.
Lees verder

Universal op NFT marktplaats LimeWire
Het legendarische LimeWire, ooit een platform voor het delen van (illegale) muziek, wordt een NFT marktplaats. Onder meer heeft Universal Music Group zich op het platform ingeschreven.
Lees verder

Vanaf vandaag strengere regels voor online verkopers
Met ingang van vandaag gelden extra regels voor online verkopers om consumenten in de digitale economie beter te beschermen. Zo komt er een expliciet verbod op het plaatsen van nepreviews en moeten verkopers die consumenten online een aanbod doen dat gebaseerd is op hun profiel of op eerdere aankopen daar duidelijk over zijn.
Lees verder