Doorgaan naar hoofdcontent

Google verwijderde vorig jaar 3,4 miljard advertenties

EMERCE
Google verwijderde vorig jaar 3,4 miljard advertenties
Google heeft vorig jaar 3,4 miljard advertenties verwijderd en ruim 5,6 miljoen accounts van adverteerders geschorst. Het aantal geschorste adverteerders is daarmee verdrievoudigd.
Lees verder

eBay eindigt eerste kwartaal in het rood
Net als bij Uber heeft een daling van de reële waarde van beleggingen veilinghuis eBay in het rood gedrukt.
Lees verder

Booking boekt recordkwartaal
Net als andere online reisorganisaties zag Booking.com het aantal boekingen op het platform in het eerste kwartaal flink toenemen, zo blijft uit cijfers van moederbedrijf Booking Holdings.
Lees verder

Tweakers sloopt cookiemuur, stopt met advertentiecookies
Technieuwsplatform Tweakers stapt over op een nieuw advertentiesysteem dat compleet vrij is van het volgen van cookies van derden. 'Het oude systeem van Google wordt uitgeschakeld en vanaf die dag kunnen adverteerders jullie dus niet meer volgen,' belooft de redactie.
Lees verder

Zalando merkt gevolgen economische tegenwind
Het aantal actieve Zalando-klanten steeg met 5,2 procent in het eerste kwartaal van 2022 tot bijna 49 miljoen, en Zalando Plus-lidmaatschappen stegen met 150 procent jaar-op-jaar, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde kwartaalcijfers.
Lees verder

ACM start vooronderzoek naar Google
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) start een vooronderzoek naar Google naar aanleiding van een klacht van Match Group, het moederbedrijf van datingapp Tinder. Match Group verwijt Google machtsmisbruik met zijn downloadwinkel.
Lees verder

Valentijn Spek is nieuwe Head of Strategy bij Wayne Parker Kent
Valentijn Spek is de nieuwe Head of Strategy bij Wayne Parker Kent. Het Amsterdamse full service content bureau zet hiermee de volgende stap in een koers die vorig jaar is ingezet. Spek wordt onderdeel van het managementteam van het bureau.
Lees verder

LinkedIn voor het eerst het meest door cybercriminelen geïmiteerde merk
Check Point Research (CPR) waarschuwt LinkedIn-gebruikers extra uit te kijken voor verdachte e-mails schijnbaar afkomstig van het zakelijke netwerk. Het CPR Brand Phishing Report rangschikt merken die hackers het vaakst imuteren om mensen te verleiden hun persoonlijke gegevens te delen. LinkedIn staat voor het eerst bovenaan deze lijst, met 52 procent van alle phishing-aanvallen wereldwijd.
Lees verder

Corendon denkt weer over verkoop
Vakantieverkoper Corendon voert gesprekken met externe partijen over samenwerking die kan uitlopen in een fusie of een overname.
Lees verder