Doorgaan naar hoofdcontent

Weer supermarktdeal voor Just Eat, meer volgen

EMERCE
Weer supermarktdeal voor Just Eat, meer volgen
Just Eat, onderdeel van Thuisbezorgd-concern, heeft in Engeland zijn tweede logistieke deal in korte tijd gesloten met een supermarkt. CEO Jitse Groen jaagt internationaal op meer samenwerkingen.
Lees verder

DEAL-betalingen schieten vlak voor Kerstmis omhoog
Na zondag 19 december, het begin van de nieuwe lockdown, zijn het volume en de omzet van iDEAL-betalingen (voor aankopen in webwinkels) in de aanloop naar Kerstmis sterk gestegen. Dat meldt Currence. Het aantal iDEAL-betalingen per dag lag tot 55 procent hoger dan op een overeenkomstige normale weekdag. De bijbehorende geschatte dagomzet lag tot 80 procent hoger dan normaal.
Lees verder

ACM verplicht Apple onredelijke voorwaarden voor App Store aan te passen
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) eist dat Apple de onredelijke voorwaarden in de App Store aanpast die gelden voor datingappaanbieders. Datingappaanbieders hebben nu geen vrije keuze voor een betaalsysteem voor aankopen die in de datingapp worden gedaan door consumenten.
Lees verder

KvK met Kerst offline
De Kamer van Koophandel haalt haar digitale diensten tijdelijk offline vanwege een kwetsbaarheid in software die ook KVK gebruikt: Apache Log4j. Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) heeft gemeld dat deze kwetsbaarheid het mogelijk maakt om op afstand in te breken in IT-systemen met kans op grote schade.
Lees verder

2021: het jaar waarin corona niet wilde wijken
Het was een scenario dat eind 2020 niemand voor mogelijk had gehouden, namelijk dat we een jaar later wederom in een harde lockdown zouden zitten. 2021 begon juist positief nadat de eerste vaccinaties voor het coronavirus beschikbaar kwamen.
Lees verder

Ook zakelijke klanten ABN kunnen IBAN-Naam Check uitvoeren
ABN AMRO biedt zakelijke klanten vanaf vandaag de mogelijkheid om met een API zelf een IBAN-Naam Check uit te voeren.
Lees verder

Aantal mobiele aansluitingen voor apparaten stijgt naar 8,8 miljoen
Een flink deel van nieuwe mobiele aansluitingen komt tegenwoordig voor rekening van de zogeheten machine-to-machinetoepassingen (M2M). Voor mobiele telefoons steeg het aantal nieuwe aansluitingen met 300.000 naar 22,9 miljoen.
Lees verder

Delivery Hero werpt de handdoek in Duitsland
De van oorsprong Duitse maaltijdbezorger Delivery Hero trekt zich terug van zijn thuismarkt. Just Eat Takeaway heeft gewonnen.
Lees verder

2021: forse mediabestedingen, ruim €4,7 miljard
Bol.com heeft afgelopen jaar 73 procent meer uitgegeven aan traditionele reclame. Alhoewel dit een forse stijging is, is de webshop hiermee niet de grootste procentuele stijging. Deze eer gaat naar MediaMarkt: met uitgaven van meer dan 23,8 miljoen euro in 2021 ziet dit merk een stijging van 204,6 procent in bruto offline advertentiekosten.
Lees verder