Doorgaan naar hoofdcontent

Bijna helft grote bedrijven gebruikt AI

EMERCE
Bijna helft grote bedrijven gebruikt AI
In 2019 gebruikte al 45 procent van de grote bedrijven (met meer dan 500 werkzame personen) een of meer Artificial Intelligence-technologieën. Gemiddeld maakte 12 procent van de Nederlandse bedrijven gebruik van bijvoorbeeld spraakherkenning, machine learning en patroon- of gezichtsherkenning. Dit meldt het CBS in de publicatie ICT, kennis en economie 2021.
Lees verder

China geen topdelver cryptopunten meer
China is zijn positie als topdelver van cryptomunten geheel kwijtgeraakt. De activiteit is gedaald tot ver onder de niveaus van de Verenigde Staten, Rusland en Kazachstan, aldus de meest recente Cambridge Bitcoin Electricity Consumption Index (CBECI).
Lees verder

Infographic: 46 procent vindt ieder jaar van energie-aanbieder wisselen te veel moeite
Maar liefst 68 procent van de Nederlanders verandert alleen van energieleverancier als die goedkoper is dan hun huidige aanbieder. Dit blijkt uit onderzoek van Verandervanenergie.nl onder 966 Nederlanders, uitgevoerd door Panelwizard.
Lees verder

Hands-on: IKEA Sonos Symfonisk Schilderijlijst
Aan de reeks van wifi-luidsprekers bij IKEA is wederom in samenwerking met SONOS een luidspreker toegevoegd. Op de website van IKEA wordt deze beschreven als 'schilderijlijst met speaker'. Een luidspreker voor aan de muur om naar te luisteren én te kijken.
Lees verder

Snel schalen vanuit Europa, hoe kan het beter?
Scale-ups zijn de nieuwe start-ups. Waar de aandacht lange tijd vooral is uitgegaan naar bijzonder jonge groeibedrijven, is er de laatste jaren steeds meer belangstelling voor bedrijven die al wat verder in hun ontwikkeling zijn. Met de voornaamste klacht dat er maar weinig Unicorns ontstaan op ons continent. Hoe ziet het Europese landschap eruit? Welke uitdagingen zijn er? En wat zijn de winnende strategieën?
Lees verder

Facebook werft 10.000 Europeanen om de metaverse te bouwen
Facebook wil de komende vijf jaar 10.000 nieuwe banen 'op hoog niveau' creëren in de Europese Unie. Daarbij komt de nadruk te liggen op de bouw van de metaverse, een collectief gedeelde virtuele ruimte, zoals Neal Stephenson deze voor zich zag in zijn sciencefictionroman Snow Crash uit 1992.
Lees verder

640.000 slimme deurbellen in Nederland
Nederlandse huishoudens staken afgelopen jaren bijna honderd miljoen euro in de aanschaf van digitaal slimme deurbellen.
Lees verder

Nespresso Nederland pilotmarkt voor nieuwe Google Voice Assistant functies
Nespresso maakt het, naar eigen zeggen als eerste koffiemerk in Nederland, mogelijk om je koffie via de stemassistant te bestellen zonder interactie met een scherm.
Lees verder

Nieuw fonds voor Belgische game-industrie
Om de Belgische game-industrie nog duidelijker op de kaart te zetten, bundelen Howest, De Cronos Groep en BNP Paribas Fortis hun expertise in een nieuw investeringsfonds: ForsVC. De focus ligt op talentvolle Belgische gamebedrijven die een duwtje in de rug nodig hebben. De komende jaren zal hiervoor een bedrag van 10 tot 15 miljoen euro worden uitgetrokken.
Lees verder