Doorgaan naar hoofdcontent

SeniorWeb bestaat 25 jaar

EMERCE
SeniorWeb bestaat 25 jaar
SeniorWeb bestaat deze maand 25 jaar. Het platform maakt naar eigen zeggen de digitale wereld begrijpelijk voor senioren.
Lees verder

Uitvinder Clive Sinclair overleden
De Britse uitvinder Clive Sinclair is donderdag op 81-jarige leeftijd in zijn woning in Londen overleden aan kanker.
Lees verder

'Deepfakes zijn niet meer te stoppen'
De opkomst van deepfakes is niet meer te stoppen. Toch kunnen we ons wel tegen het gemanipuleerde audio- en videomateriaal wapenen, zo blijkt uit het Europese rapport Tackling deepfakes in European policy dat onder leiding van het Rathenau Instituut tot stand kwam.
Lees verder

Nieuwe MS Office komt 5 oktober uit
Niet alleen Windows 11 zal op 5 oktober uitkomen, maar ook Office 2021, de volgende consumentenversie van zijn productiviteitssoftware.
Lees verder

500 miljoen dollar voor chatplatform Discord
Chatplatform Discord heeft 500 miljoen dollar opgehaald in een nieuwe financieringsronde onder leiding van investeringsmaatschappij Dragoneer Investment Group.
Lees verder

E-commerce Platforms: 'Open source e-commerce voor snelheid'
Webwinkels met scherpe eisen aan hun e-commerceplatform kunnen bij volwassen open source pakketten goed terecht. Snelheid van ontwikkelen, de maatwerk en grote community maken het onderscheid.
Lees verder

SIDN: 'Adoptie IPv6 tot stilstand gekomen'
De adoptie van IPv6 in Nederland is nagenoeg tot stilstand gekomen. Dat stelt domeinorganisatie SIDN. SIDN waarschuwt dat we verder achterlopen op de rest van de wereld, waar de opmars van IPv6 gewoon doorgaat.
Lees verder

Merkle Nederland, DPG Media en Mindshare winnaars Programmatic Awards
Merkle Nederland, DPG Media en Mindshare behoren tot de winnaars van de gisteren uitgereikte Programmatic Awards.
Lees verder

'Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over'
Nederlanders laten hun koopgedrag, in vergelijking met 2016 en 2019, meer afhangen van de korting. Zo is het aantal consumenten dat met het aanschaffen van een product wacht tot er korting wordt geboden in de afgelopen vijf jaar significant toegenomen. Ongeveer twee op de drie Nederlanders wachten bijvoorbeeld op de winter- en zomersales. En ruim veertig procent, met name jongeren, wacht op speciale kortingsdagen als Black Friday. Een stijging van veertien procent ten opzichte van 2019. Dit en meer blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2021.
Lees verder