Doorgaan naar hoofdcontent

Duurzaam ondernemen: IKEA introduceert de ‘Circular Hub’

IKEA introduceert de 'Circular Hub'
IKEA introduceert de Circular Hub. Een plek waar meubels worden doorverkocht, hersteld, herverpakt, gedemonteerd of gerecycled - en waar klanten inspiratie kunnen opdoen op het gebied van duurzaamheid. Er is in de Circular Hub - die te vinden is op de plek van de voormalige koopjeshoek - een breed...
Lees verder

FrieslandCampina neemt eerste melkwagen op waterstof in gebruik
De melkwagens van FrieslandCampina zijn steeds duurzamer onderweg. Zo heeft het zuivelbedrijf de CO₂-uitstoot per kilometer van het transport tussen boerderijen en productielocaties het afgelopen decennium al met 18,1 procent verlaagd. Vandaag wordt weer een stap gezet in de verdere verduurzaming...
Lees verder

AgriPlace ontvangt subsidie voor verduurzamen agrarische sector
AgriPlace, het internationale platform voor duurzaamheid en veiligheid in de voedingssector, heeft een subsidie van bijna vier ton toegezegd gekregen. Het REACT-EU fonds steunt het Nederlandse bedrijf met het verder digitaliseren van duurzaamheidsdata in agrarische ketens. Doelstellingen van het...
Lees verder

Landal GreenParks doneert bomen voor nieuw bos bij Weert
Als onderdeel van het duurzaamheidsprogramma om in 2030 klimaat-neutraal te zijn, doneert Landal GreenParks de komende drie jaar bomen die worden aangeplant in de omgeving van Weert, direct grenzend aan de Laura bossen. Hier beheert Natuurmonumenten ruim 1.000 hectare natuur- en bosgebied, waar...
Lees verder

Eaton bereikt met eerste DC grid in Nederland nieuwe mijlpaal in energietransitie
Powermanagementbedrijf Eaton bereikt met het nieuwe DC-grid op de N470 een nieuwe mijlpaal in de energietransitie in een samenwerking met DC Systems, SmartGrid en Dynniq Energy. Dit netwerk, het eerste van deze omvang in Nederland, is een grote stap naar een efficiënter energienet op basis van...
Lees verder

YB – nieuwe naam voor Yoghurt Barn: past beter bij nóg grotere ambities
Yoghurt Barn verandert haar naam en logo naar YB. De focus op duurzaamheid wordt steeds groter en daarmee ook de overgang naar plantaardige producten. Met deze naamswijziging blijft het bedrijf dicht bij haar herkomst en zet het de deuren open naar uitbreiding in nieuwe markten en landen....
Lees verder

ClimatePartner to accompany international recruitment expert Hays on its sustainability journey
ClimatePartner is excited to announce its new partnership with Hays plc, helping to advise and support on their sustainability journey. Hays – the world's largest specialist recruiter, with a presence in 33 countries – will become a carbon neutral company by the end of 2021 and is committed to...
Lees verder