Doorgaan naar hoofdcontent

AI toont aan welke productfoto we interessanter vinden

EMERCE
AI toont aan welke productfoto we interessanter vinden
Voor marketeers is het de uitdaging om een productadvertentie zo aantrekkelijk mogelijk te maken om uiteindelijk meer producten te verkopen. Dit doen ze met wervende teksten, maar ook met foto's en video's. Foto's blijken een grote impact te hebben. Op basis van de foto alleen, kan worden voorspeld welke hotel je waarschijnlijk gaat bekijken. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam.
Lees verder

Nederlandse rechtszaak over privacyschendingen Facebook gaat alsnog door
Facebook zal dit najaar moeten reageren op klachten van de Data Privacy Stichting (DPS) en de Consumentenbond over privacyschendingen. De rechtbank wijst alle verweren van Facebook af en veroordeelt het bedrijf tot het betalen van de proceskosten.
Lees verder

Engelse shops verliezen bergen EU-klanten
Vrijwel alle Engelse webwinkels zijn klanten verloren sinds de brexit, zo blijkt uit onderzoek. Tweederde van hen spreekt over 'significante aantallen'.
Lees verder

Amazon schroeft EU-investeringen bezorgrobot op
Voor zijn bezorgrobot Scout opent Amazon een R&D-kantoor in de Finse hoofdstad Helsinki, de derde in zijn soort in Europa.
Lees verder

Nestlé heeft zijn technologiecentrum in Barcelona uitgebreid met zeker 100 experts
De voedingsgroep Nestlé heeft zijn technologiecentrum in Barcelona uitgebreid met zeker 100 experts. Het centrum telt al 600 werknemers is het grootste van de Zwitserse multinational, naast kleinere in Milaan, Sydney, Mexico City en San Luis (VS).
Lees verder

Verkoopproces T-Mobile Nederland begonnen
Deutsche Telekom heeft dochterbedrijf T-Mobile Nederland nu dan toch echt in de verkoop gezet, meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden.
Lees verder

Hands-on: iOS/iPadOS 15 en MacOS Monterey
Apple spreekt van een grote update, maar dat valt tegen of mee, al naar gelang je het bekijkt. iOS/iPadOS 15 bevat een hoop handigheidjes, maar niet meer dan dat. Afgelopen week heeft Apple eerste publieke bètaversies van iOS en iPadOS vrijgegeven.
Lees verder

Tom Peeters (Crisp): 'Productkwaliteit gaat uiteindelijk het verschil maken'
Tegelijk met de vraag naar verse voeding die van dichtbij komt, groeit ook de behoefte aan gemak. Reden voor de Nederlandse online only supermarkt Crisp om een marktplaatsmodel te bouwen voor het kruispunt hiertussen. Met de consument aan de ene kant en kleinschalige producenten aan de andere. En een duidelijke visie op technologie en groei. "Vanaf dag één hebben we een single customer view", stelt CEO en medeoprichter Tom Peeters.
Lees verder

Software Kaseya bleek achilleshiel bij grote ransomware aanval
Een mogelijk lek in de software van het Amerikaanse bedrijf Kaseya is de oorzaak van de grote ransomware aanval die zaterdag heel wat bedrijven platlegde. ICT-bedrijven gebruiken die software om computersystemen van klanten op afstand te beheren.
Lees verder