Doorgaan naar hoofdcontent

Duurzaam ondernemen: Bedrijfskleding van Elis wordt volledig gerecycled door Frankenhuis

Bedrijfskleding van Elis wordt volledig gerecycled door Frankenhuis
Multi-service dienstverlener Elis en Frankenhuis textielrecycling intensiveren de  samenwerking. Alle textiel producten van Elis worden op een duurzame wijze vernietigd en verwerkt door Frankenhuis. De kleding wordt zo hoogwaardig mogelijk gerecycled om optimale CO2 reductie te kunnen realiseren....
Lees verder

FairTEC collective launches to encourage responsible and sustainable technology
Fairphone, the Dutch social enterprise building a market for ethical smartphones; /e/, the company that makes user privacy accessible to everyone; the first French cooperative telecoms operator, TeleCoop; French cooperative Commown, provider of hardware-as-a-service; German sustainable mobile...
Lees verder

DKV start Groene Missie ter bevordering van koolstofneutrale mobiliteit
DKV lanceert z'n Groene Missie ter bevordering van de overgang naar koolstofneutrale mobiliteit. De mobility serviceprovider investeert flink in duurzame oplossingen om zowel de eigen transitie als die van partners te stimuleren. Aanjager De mobiliteits- en transportsector in Europa stoot circa een...
Lees verder

Unilever versterkt plantaardige eiwitten-innovatie in samenwerking met "ENOUGH"
Unilever heeft aangekondigd dat ze samen zullen werken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO) om nieuwe plantaardige vleesproducten op de markt te brengen. De technologie van ENOUGH maakt gebruik van een uniek afvalvrij fermentatieproces om een hoogwaardige proteïne te laten...
Lees verder

Agrifirm zet stappen in verduurzaming voedselketen
Royal Agrifirm Group heeft in 2020 gewerkt aan verdere verduurzaming van de voedselketen. De ontwikkelingen worden toegelicht in het Corporate Social Responsibility (CSR)-verslag 2020 dat vandaag is gepubliceerd. Als mondiale speler richt Agrifirm zich op oplossingen voor duurzaam agrarisch...
Lees verder

Decathlon zet vol in op lokale groene energie voor medewerkers
Sportwinkelketen Decathlon investeert al jaren in nieuwe technieken om bestaande bedrijfsprocessen verder te verduurzamen. Het bedrijf heeft als doel om in 2026 de gemiddelde uitstoot per product met 40% te laten dalen. Om ook buiten de deuren van het bedrijf impact te kunnen maken, is het van...
Lees verder

H&M start met vermelding van milieuimpact bij producten
H&M start vanaf vandaag, donderdag 27 mei, met het toepassen van milieuprestatiescores bij producten. Hiermee gaat het merk de verschillen weergeven van de impact op het milieu van duurzamer verkregen materialen in vergelijking met de conventionele variant hiervan. Met de 'Higg Index...
Lees verder