donderdag 15 april 2021

Honderd banen weg bij NDC mediagroep

Honderd banen weg bij NDC mediagroep
Bij NDC mediagroep, uitgever van onder meer Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad, verdwijnen 100 van de 580 banen. Ongeveer de helft van de advertentieverkopers wordt ontslagen.
Lees verder

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland
NorthC Datacenters, het grootste regionale datacenterbedrijf in Nederland, gaat zijn bestaande datacenter in Rotterdam Zestienhoven uitbreiden. Tot nu toe richtten datacenters van het bedrijf zich vooral op de regio rond Amsterdam.
Lees verder

'Vonnis Hoge Raad kan positief uitpakken voor klanten Airbnb'
Het recente vonnis van de Hoge Raad om Booking.com aan te merken als bemiddelaar, is een flinke opsteker voor klanten van Airbnb. De kans dat Airbnb teveel betaalde servicekosten moet terugbetalen aan ongeveer 1 miljoen consumenten wordt nu aanzienlijk groter, meent de Consumentenbond.
Lees verder

Marktwaarde Coinbase naar 86 miljard dollar
Bitcoinbeurs Coinbase sloot zijn eerste beursdag af met een marktwaarde van 86 miljard dollar, hoewel bij de openingskoers bijna de 100 miljard werd aangetikt.
Lees verder

Volgende overname Intracto Group: Zoekhelden
Mediabureau Zoekhelden uit Amsterdam is de derde overname in het media- en marketingdomein van de Nederlandse tak van Intracto Group.
Lees verder

Politie ziet verdubbeling van het aantal geregistreerde digitale misdrijven
In het eerste kwartaal van 2021 zag de politie een verdubbeling van het aantal geregistreerde digitale misdrijven ten opzichte van het jaar ervoor. Vooral oplichting via WhatsApp en fraude in de online handel springen eruit.
Lees verder

Organische groei voor reclamegroep Publicis
Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021. De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar.
Lees verder

Digitaal adverteren groeit toch verder door in crisisjaar 2020
Het marktaandeel van digitaal adverteren is in 2020 opnieuw gegroeid, wel ten koste van het budget van andere 'traditionele' mediatypen als radio, tv en print, die allemaal een aanzienlijke daling lieten zien. Dat blijkt uit de cijfers van de Online Ad Spend Study 2020, die Deloitte in opdracht van brancheplatform VIA vandaag presenteert.
Lees verder

Ace koopt bureau 'Off The Record'
Met de overname van bureau Off the Record voegt de bureaugroep Ace een specialist in data- en growthmarketing toe aan […]
Lees verder