Doorgaan naar hoofdcontent

Amerikaanse TikTok-ban van de baan

Amerikaanse TikTok-ban van de baan
De Amerikaanse regering ziet vooralsnog af van het doen afsplitsen van de Amerikaanse tak van TikTok. Een ban lijkt ook van de baan.
Lees verder

Frans OVH Cloud sluit cloudpact met Google
De Fransecloudprovider OVH gaat een strategische samenwerking aan met Google om een deel van diens clouddiensten aan zijn eigen klanten in Europa aan te bieden.
Lees verder

Teambuilding en bedrijfsuitjes voortaan ook online
TeamSpeling, dat werkt voor uiteenlopende bedrijven en multinationals, is overgestapt op online teambuilding en bedrijfsuitjes. Daaraan kunnen kleine groepen tot honderden werknemers tegelijk deelnemen.
Lees verder

Amazon breidt uit in Brazilië
Amazon heeft nog eens drie logistieke centra in Brazilië geopend om de enorme groei in e-commerce bij te benen. De COVID-19 pandemie heeft een enorme boost gegeven aan e-commerce in de grootste economie van Zuid-Amerika.
Lees verder

Meer Grip op Privacy in nieuw onderzoeksproject
Creating 010 gaat praktijkgericht onderzoek doen naar het ontwerp van een label dat aangeeft of en in hoeverre digitale diensten aan de privacyregels voldoen. Bedrijven en instellingen kunnen op die manier laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord bezig zijn, en voor consumenten ontstaat duidelijkheid.
Lees verder

Groep van 165 klaagt over Google bij Europese Commissie
Een grote groep bedrijven in instanties uit Europa en de VS wil dat de Europese commissaris voor Mededinging veel strenger optreedt tegen Google. Het blijft concurrenten benadelen ondanks miljardenboetes.
Lees verder

Brievenbusbloemist naar Zweden en Denemarken
Het Nederlandse BloomPost breidt snel uit naar diverse Europese landen. De leverancier van brievenbusbloemen zette vorige maand in het VK een eerste stap en is sinds deze week ook in Zweden en Denemarken actief.
Lees verder

Infographic: ruime verdubbeling online Black Friday aankopen in 2020
Wat een paar jaar geleden nog een typisch Amerikaans fenomeen was, wordt nu door steeds meer Nederlanders omarmd: Black Friday. Uit onderzoek van betaalverwerker Klarna onder 1000 online shoppers blijkt dat veel Nederland
Lees verder

Het nieuwe momentum van VR: slecht corona (eindelijk) de drempel tot brede adoptie?
Virtual reality (VR) draagt al jaren de belofte in zich om het volgende veelgebruikte platform te worden. Door technologische beperkingen en schaarse content is het tot op heden echter een niche gebleven. Maar 2020 heeft alles in zich om een kanteljaar worden: noodgedwongen thuiszittend snakken we naar vermaak en persoonlijker digitaal contact, en andersom bezien zien tal van bedrijfstakken VR als een manier om rijkere en efficiëntere digitale diensten te leveren.
Lees verder