Doorgaan naar hoofdcontent

UvA opent nieuw Data Science Centre

UvA opent nieuw Data Science Centre
Bij de Universiteit van Amsterdam staat een nieuw Data Science Centre (DSC) in de startblokken om bij te dragen aan de innovatie, verspreiding en kruisbestuiving van datawetenschap in en tussen alle faculteiten.
Lees verder

DML!: Datalab Pon mag vrij experimenteren
In de toekomst zal vooral worden gekeken naar de duurzaamheid van mobiliteit. Denk deelauto's en deelscooters. "Om die markt goed te kunnen analyseren hebben we veel data nodig."
Lees verder

Amazon Zweden uit de startblokken
Amazon heeft vandaag zijn Zweedse webwinkel officieel geopend via Amazon.se. Zweden is de tiende grootste economie ter wereld.
Lees verder

Pinterest sluit zeer goed kwartaal af
Pinterest heeft in het derde kwartaal fors meer omzet gedraaid, tot 58 procent, naar 443 miljoen dollar. Wel lijdt het digitale prikbord nog steeds 94 miljoen dollar verlies.
Lees verder

Fors meer omzet en winst voor eBay
Veilinghuis eBay sluit een beter dan verwacht derde kwartaal af, waarin de omzet met 25 procent steeg naar 2,6 miljard dollar. De nettowinst steeg 39 procent naar 604 miljoen.
Lees verder

Samsung: vierde kwartaal wordt zwaar
Samsung verwacht een zwakke vraag naar serverchips in het vierde kwartaal en stijgende concurrentie op het gebied van smartphones, ondanks het feit dat het bedrijf over het derde kwartaal zijn beste resultaten in twee jaar heeft gerealiseerd.
Lees verder

Eén op vijf Nederlanders geeft voorkeur aan online shoppen voor consumentenproducten
Nu consumenten steeds vaker gebruikmaken van het online kanaal, heeft dit gevolgen voor het bezoek in de winkelstraten: 35 procent van de Nederlanders zegt van plan te zijn (veel) minder naar winkels te gaan. Daartegenover staat dat 7 procent van de consumenten juist denkt meer naar de winkel te gaan. Per saldo is 28 procent van plan minder vaak naar een fysieke winkel te gaan, terwijl dit in 2018 nog voor 21 procent gold. Dat blijkt uit herhaald onderzoek dat ABN AMRO in 2015, 2018 en 2020 door Q&A Research & Consultancy onder ruim 1.500 Nederlanders heeft laten verrichten.
Lees verder

'Markt online boodschappen kan met 25 procent groeien'
De markt voor online boodschappen in Nederland kan volgend jaar met bijna 25 procent groeien als consumenten dan nog steeds te maken krijgen met maatregelen rond corona. Dat zegt onderzoeksbureau IRI Nederland.
Lees verder

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
B2B-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke online bestelling heeft geplaatst, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2020, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers dat Multiscope in opdracht van Thuiswinkel.org, PostNL, De Nieuwe Zaak en Currence uitvoerde onder 3.899 Nederlandse werknemers.
Lees verder