Doorgaan naar hoofdcontent

Markt e-learning sterk versnipperd

Markt e-learning sterk versnipperd
Bijna drie op de tien Nederlanders hebben in de afgelopen vijf jaar een online opleiding gevolgd. Dat blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders.
Lees verder

2C en Clear Channel Nederland nemen 1200 buitenreclamevakken over van Hillenaar Outdoor
Hillenaar Outdoor heeft een koper gevonden voor zijn 1200 buitenreclamevakken. 2C gaat samen met Clear Channel Nederland de exploitatie van deze vakken voor haar rekening nemen. Financiƫle details zijn niet bekend gemaakt.
Lees verder

Resultaten SAP licht verbeterd
De bedrijfsactiviteit van ERP-specialist SAP is in de loop van het tweede kwartaal geleidelijk verbeterd, zo blijkt uit vandaag gepubliceerde voorlopige cijfers.
Lees verder

Openbaarvervoersbedrijven mogen onder strikte voorwaarden digitaal vervoerplatform oprichten
De Nederlandse Spoorwegen (NS) en de gemeentelijke vervoersbedrijven in Amsterdam (GVB), Den Haag (HTM) en Rotterdam (RET) mogen een digitaal vervoerplatform oprichten waarop ze partijen toelaten die mobiliteitsdiensten aanbieden aan reizigers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft echter strikte voorwaarden verbonden aan haar goedkeuring van dit samenwerkingsverband.
Lees verder

Sony pompt 250 miljoen dollar in Epic Games (Fortnite)
Sony investeert 250 miljoen dollar in Epic Games, het bedrijf achter de game Fortnite. Met dit bedrag komt de totale financiering op 1,83 miljard dollar.
Lees verder

Ster teleurgesteld in plan afschaffing online reclame NPO
Ster kan zich vinden in een stapsgewijze halvering van het wettelijk toegestane aantal reclameminuten in 2027 op de lineaire aanbodkanalen van de NPO, zoals nu door minister Slob is voorgesteld. Een alternatief dat door Ster zelf is aangedragen. Maar de organisatie vindt de afschaffing van online reclame niet verstandig.
Lees verder

'Adverteerders moeten nu nadenken over cookieloze toekomst'
Adverteerders moeten gaan nadenken over de redactionele contexten waar ze volgend jaar willen adverteren. "Nu kunnen ze nog onderzoeken welke context het best rendeert. Straks niet meer", aldus mediakenner Wouter Hulst.
Lees verder

Pc-markt krabbelt voorzichtig weer op
De pc-markt kreeg een forse klap van de coronacrisis, maar krabbelt voorzichtig weer op. Gartner en IDC melden groeipercentages van 2,8 tot 11,2 procent in het tweede kwartaal.
Lees verder

Coronavirus brengt Europese moderetail grote veranderingen
Offline georiƫnteerde modewinkels in Europa hebben de door COVID-19 verloren omzet niet kunnen compenseren met toegenomen internethandel. De verliezen zijn groter dan de toch indrukwekkende digitale omzetsprongen. De consument en de tijd vragen om meer sociale en duurzame kleding.
Lees verder