Doorgaan naar hoofdcontent

Nederlands MeMo2 domineert IAB Europe Research Awards

Nederlands MeMo2 domineert IAB Europe Research Awards
Genomineerd voor zes prijzen en uiteindelijk neemt MeMo2 vijf van de acht beschikbare IAB Europe Research Awards mee naar huis. De Nederlandse onderzoeker oogst lof voor zijn nieuwe crossmediale bereiksplatform THX.
Lees verder

BNR lanceert geautomatiseerde pre-roll advertising voor livestream en podcasts
Bij BNR Radio is het voortaan mogelijk om (geautomatiseerd) een pre-roll voor de livestream én voor alle podcasts van BNR Nieuwsradio te plaatsen.
Lees verder

Joomla waarschuwt voor datalek
Contentmanagementsysteem Joomla heeft duizenden gebruikers gewaarschuwd voor een datalek met onversleutelde back-ups. Daarbij zijn persoonsgegevens op straat komen te liggen.
Lees verder

Red je Pakketje lanceert VanavondBezorgd
Bezorgdienst Red je Pakketje, die vooral voor kleinere webwinkels werkt, lanceert de dienst VanavondBezorgd.
Lees verder

Adverteerders vechten monopolie Google aan
Drie online adverteerders dagvaarden Google vanwege zijn monopolie op de Amerikaanse advertentiemarkt. De partijen vinden dat Google de markten voor zoek- en display advertenties in een 'wurggreep' houdt.
Lees verder

Electronicabeurs CES mogelijk 'hybride'
In navolging van IFA overweegt ook de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas een hybride versie, waarbij een deel virtueel kan worden gevolgd.
Lees verder

Verdubbeling SaaS-omzet Elastic
Het van oorsprong Nederlandse technologiebedrijf Elastic, leverancier bij de grootste techbedrijven, ziet de omzet uit SaaS-producten meer dan verdubbelen in het afgelopen kwartaal.
Lees verder

'Geen braindrain wetenschappers op het terrein van kunstmatige intelligentie'
Er is geen sprake van een braindrain uit Nederland van wetenschappers op het terrein van kunstmatige intelligentie (AI). Het aantal onderzoekers aan Nederlandse universiteiten en onderzoeksinstellingen dat de afgelopen twintig jaar naar het buitenland vertrok, is in evenwicht met het aantal dat Nederland binnenkwam. Dat blijkt uit een overzicht van het Rathenau Instituut.
Lees verder

Goud voor ​Fingerspitz met IAB MIXX Award
Digitaal marketingbureau Fingerspitz uit Breda heeft een gouden IAB MIXX Award gewonnen in de categorie Campaign Effectiveness.
Lees verder