Vorig jaar werd door Nederlandse adverteerders bijna 2,2 miljard euro van het marketingbudget aan digitale advertenties besteed. Maar voor 2020 zijn de verwachtingen een stuk minder positief. Met de nieuwe realiteit van COVID-19 zal het tijdperk van tien jaar digitale groei ten einde komen. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study, die Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft uitgevoerd.
Zakelijk kredietverstrekker Floryn heeft in een nieuwe investeringsronde 9 miljoen euro opgehaald. Dit deden ze bij venture capitalist Endeit Capital en bestaande aandeelhouders, waaronder Peak Capital.
Women in Tech - Global Movement organiseert op 28 mei een eerste virtueel congres voor vrouwen in de technologie. De 150 deelnemers komen uit onder meer Thailand, Portugal, Israël, Macedonië, Peru, de Verenigde Arabische Emiraten, Frankrijk, Nederland en Australië.
Ondanks aarzelingen willen de Belgen tegen het begin van de zomervakantie toch een coronatraceerapp lanceren. Die houdt de contacten van een coronapatiënt bij.
Het aantal online bestellingen bereikt in deze dagen een nieuwe piek als gevolg van het storten van het vakantiegeld, zo leert een rondgang langs leden van Thuiswinkel.org. Consumenten geven zichzelf extra cadeautjes als beloning voor het thuisblijven.
In een stap om zijn portfolio te verbreden, brengt Criteo een product op de markt waarmee webwinkels geld kunnen gaan verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites.
T-Mobile sluit 25.000 huishoudens aan op een nieuw glasvezelnetwerk in zes wijken in het stadsdeel Loosduinen, gemeente Den Haag. In juni begint de werkvoorbereiding, de graafwerkzaamheden starten eind augustus.