Doorgaan naar hoofdcontent

Zorginstelling/ bewindvoerder probleem met betaling

Zorginstelling/ bewindvoerder probleem met betaling
We zijn ingeschakeld voor een opdracht door een zorginstelling. De zorginstelling moest eerst toestemming vragen bij de bewindvoerder of het bedrag voor de klus akkoord was. (Behoorlijk bedrag). Na akkoord per email door de bewindvoerder hebben we de opdracht uitgevoerd. Nu krijgen we ineens na uitvoering een email van de bewindvoerder dat cliënt (ex cliënt van de zorginstelling) niet de middelen heeft om in één keer te betalen. Er wordt een betaaltermijn van 36 maanden voorgesteld. We vinden het onaanvaardbaar dat dit van tevoren niet door de bewindvoerder is gecommuniceerd. Overigens is de zorginstelling onze opdrachtgever. Zij hebben ons ingeschakeld. Zijn zij niet verantwoordelijk voor de betaling? De zorginstelling heeft wel aangegeven dat cliënt moet betalen. Er was toestemming nodig van de bewindvoerder voordat wij konden starten. Zodoende waren wij in de veronderstelling dat betaling geen problemen zou geven. Wij doen al jarenlang zonder problemen zaken met bewindvoerders. We vragen ons af wat onze rechtspositie is en hoe we dit het beste kunnen oplossen. We zijn in onze optiek onvolledig geïnformeerd. We hadden de opdracht nooit aangenomen indien we van tevoren wisten dat de betaling problemen zou geven.
 
Wil je het laatste nieuws in jouw mailbox ontvangen?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.