Nederlandse adverteerders hebben 4,9 euro miljard uitgegeven aan reclame op radio, televisie, in dagbladen, magazines, buiten- en bioscoopreclame. Dat is een stijging van 2,3 procent ten opzichte van 2021. Dit blijkt uit cijfers van mediamonitoring bedrijf Adfact.
Aan de onstuimige groei van boodschappen- en maaltijdbezorging is een eind gekomen in 2022. De bezorgmarkt groeide dit jaar met 4,6 procent naar een omzet van 7,9 miljard euro. In 2021 en 2020 bedroeg die groei nog respectievelijk 29 en 52 procent. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2022 van het FoodService Instituut Nederland. In 2023 zal de totale bezorgmarkt nog maar met 4,3 procent toenemen.
Hoe meer zonne- en windenergie we opwekken, hoe meer we van die energie zullen moeten opslaan. In de serie Koplopers bezoekt NU.nl deze winter projecten die ons een kijkje in de toekomst van duurzame energieopslag geven. In dit deel: de vliegwielen die energie vasthouden om het elektriciteitsnet in balans te houden.
Wil je het laatste nieuws in jouw mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.