Adverteerders gaven in Duitsland in juni vijf procent minder geld uit aan online reclame dan het jaar ervoor. Tussen januari en september daalde het totale volume bruto reclamebestedingen met 1,3 procent tot 23,4 miljard euro.
De AFM gaat mogelijk toezicht houden op Buy Now, Pay Later (BNPL) betalingen. De Europese Commissie heeft voorgesteld om BNPL te reguleren binnen de Richtlijn Consumentenkrediet. Dan komt BNPL onder toezicht van de AFM en moeten BNPL-aanbieders voldoen aan de wetgeving over onder meer informatieverstrekking, kredietwaardigheidsbeoordeling en achterstandsbeheer.
FNV mag van de rechter tot 6 januari geen collectieve acties organiseren waarbij geen rekening wordt gehouden met de randvoorwaarden die PostNL heeft gesteld. Deze uitspraak voorkomt dat acties zouden kunnen leiden tot verstoring van essentiƫle dienstverlening, zoals medische zendingen en rouwpost, en onveilige situaties voor medewerkers.
Wil je het laatste nieuws in jouw mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.