Doorgaan naar hoofdcontent

RUG aan de slag met Fries praten tegen computer

EMERCE
RUG aan de slag met Fries praten tegen computer
De Rijksuniversiteit Groningen gaat namelijk aan de slag met Friese spraaktechnologie, zodat het in de toekomst ook mogelijk is om apparaten in het Fries om hulp te vragen.
Lees verder

ACM: Gebruikers moeten Amazon Prime in twee klikken op kunnen zeggen
Gebruikers moeten het loyaliteitsprpogramma Amazon Prime in twee klikken op kunnen zeggen. Dat hebben de Europese Commissie en de consumentenautoriteiten van de EU-lidstaten waaronder de ACM afgesproken met Amazon.
Lees verder

Nieuwe Firefox snijdt reclamecodes uit URL's
Firefox voert een nieuwe element aan zijn browser toe die online marketeers iets blinder maakt. Ze kunnen niet zomaar meer data van internetgebruikers grazen.
Lees verder

Cryptomarktplaats Coinbase gaat in Nederland opereren
In navolging van Binance wil ook cryptowisselkantoor Coinbase in Nederland opereren. Vrijdag maakte het bedrijf de uitbreding naar Frankrijk, Italië, Spanje en Nederland bekend.
Lees verder

Virtual reality-bril wijst scholieren op gevaren van criminele uitbuiting
Het Groningse bedrijf VRROOM heeft een Virtual Reality-ervaring ontwikkeld om scholieren te wijzen op de gevaren van criminele uitbuiting, kortom strafbare feiten te plegen voor iemand anders.
Lees verder

Infographic: 46 procent Nederlanders stapt nooit in deelauto
Bijna de helft van de Nederlandse automobilisten wil nooit van deelauto's gebruikmaken. Dit blijkt uit onderzoek van MisterGreen onder 1099 Nederlanders met een rijbewijs, uitgevoerd door Panelwizard. De wens om een privéauto te bezitten lijkt hiervoor de belangrijkste verklaring.
Lees verder

Jacqueline van den Ende (Carbon Equity): 'Investeren in climate tech moet toegankelijker'
Mede door steeds meer tastbare voorbeelden van klimaatverandering om ons heen heeft 'climate tech' momentum en vloeit er steeds meer (investerings)geld naartoe. Wel is er sprake van een 'funding gap', stelt Jacqueline van den Ende, medeoprichter van investeringsplatform Carbon Equity.
Lees verder

Nederlandse jongeren hebben niks met de metaverse
De metaverse leeft niet echt onder jongeren. Mark Zuckerberg en Meta hebben een bijna heilig geloof in dit digitale netwerk van aan elkaar gekoppelde, virtuele werelden. Maar slechts 2 procent van de ondervraagden in het Grote Jongerenonderzoek 2022, uitgevoerd door Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest, geeft aan de Metaverse te bezoeken.
Lees verder

Europese adverteerders besteedden 92 miljard aan internetreclame (+31%)
In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
Lees verder