Doorgaan naar hoofdcontent

Open brief aan het nieuwe College

de Duurzame Wereld
Open brief aan het nieuwe College
Open brief aan het nieuwe College Afgelopen week is het bestuursakkoord voor de komende vier jaren van de gemeente Son en Breugel gepresenteerd, en zijn de drie (kandidaat) wethouders bekend gemaakt. Voor het bestuur van SonEnergie... Zonnewarmte uit kunstgrasveld voor duurzame en gasloze verwarming Warmte opwekken uit

Heb je met de VS als vriend nog wel vijanden nodig?
Heb je met de VS als vriend nog wel vijanden nodig? Zijn de VS de weg kwijt, of laten ze hun ware gezicht zien? Het is dezelfde vraag die bij veel mensen door het hoofd ging toen Poetin Oekraïne binnenviel. Alleen, de VS zijn onze bondgenoot. Een vriend van het soort waarmee je geen vijanden meer nodig hebt? Het bericht Heb je met de VS als vriend...

Netbeheer Nederland over subsidie op thuisbatterij: 'Niet afwachten maar nu'
Netbeheer Nederland over subsidie op thuisbatterij: 'Niet afwachten maar nu' Rechtvaardigt de huidige netcongestie subsidie van de thuisbatterij? Hans-Peter Oskam (Netbeheer Nederland): 'Het probleem is acuut. Een breed pakket maatregelen is nodig, ook inzet op uitrol van de thuisbatterij.' Holland Solar over

'Slim inzetten elektrische auto voor flexibiliteit kan flinke winst opleveren bij investeren in laagspanningsnet' Grootschalig investeren in verzwaring van het laagspanningsnet is onontkoombaar.De opkomst van de elektrische auto kan die operatie echter wel significant haalbaarder en betaalbaarder maken. Dat stelt Arjan Wargers.

Gegevens opgewekte energie juni 2022
Gegevens opgewekte energie juni 2022 Beste lezer, Dit bericht is zojuist verschenen op de website van DEC Dommelstroom. Op de website zijn de gegevens van de opgewekte energie van juni 2022 beschikbaar. Hoewel juni altijd tot de slechtere maanden behoort qua opwekking, viel het deze maand niet tegen. 29.016 kWh. Zelf ruim boven het...

Waterstof als oplossing vol stroomnet? 'Uitdaging zit in betaalbaarheid en vraagkant' Groene waterstof kan fors bijdragen aan het verlichten van netcongestie. Maar wanneer is het zover? Jan Martijn Buruma: 'Het kan snel gaan. Maar de betaalbaarheid zit nog in de weg en er moet voldoende vraag zijn.' Deze nieuwe Zwitserse

Thuisbatterij VARTA nu beschikbaar in België, fabrikant zoekt partners
Thuisbatterij VARTA nu beschikbaar in België, fabrikant zoekt partners VARTA is in België gestart met de verkoop van zijn thuisbatterij VARTA pulse neo. Als batterijfabrikant is VARTA de enige leverancier van energieopslagsystemen met meer dan 130 jaar batterijexpertise. Herbruikbare verpakkingen in de spotlights Worden

Groot, groter grootst: Zweedse ontwikkelaar bouwt mega offshore windpark
Groot, groter grootst: Zweedse ontwikkelaar bouwt mega offshore windpark Zweedse duurzame energieontwikkelaar OX2 heeft een vergunning aangevraagd voor de bouw van het grootste offshore windpark ter wereld. Het project moet verrijzen in de Baltische zee en een capaciteit van maar liefst 5,5 gigawatt krijgen.

Modulair vakantiehuis in het groen met bijzondere maatschappelijke waarde
Modulair vakantiehuis in het groen met bijzondere maatschappelijke waarde Elk jaar krijgen ongeveer 600 kinderen in Nederland de diagnose kinderkanker. Stichting Gaandeweg zet zich al 30 jaar lang in voor gezinnen die daarmee te maken krijgen en zorgt ervoor dat het hele gezin tussen alle chemokuren, opnames en ziekenhuisbezoeken door, weer even

22141836.Bijlage 3 Toetsingskader risicoregelingen Rijksoverheid
22141836.Bijlage 3 Toetsingskader risicoregelingen Rijksoverheid KIDV Verdiepingsbijeenkomst Herbruikbare Verpakkingen: Teaser innovatiemarkt Actueel nieuws in jouw mailbox ontvangen? Direct het hele artikel lezen? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Programmadirecteur Nationaal Programma Lokale Warmtetransitie
Programmadirecteur Nationaal Programma Lokale Warmtetransitie Maureen van Eijk wordt met ingang van 15 augustus 2022 directeur van het Nationaal Programma Lokale Warmtetransitie (NPLW), een interbestuurlijk programma in oprichting van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, het Ministerie van Economische Zaken, de VNG en het