Doorgaan naar hoofdcontent

‘Amazon-verkopers in het nauw door stijgende kosten’

EMERCE
'Amazon-verkopers in het nauw door stijgende kosten'
Onafhankelijke verkopers betalen anno 2022 inmiddels vaak een commissiepercentage van ruim 19 procent per verkocht product bij Amazon. Naast de 15 procent commissie betalen zij gemiddeld ongeveer 4 procent aan advertenties voor hun producten. In 2017 waren de advertentiekosten nog minder dan de helft hiervan, krap 2 procent. Dat blijkt uit onderzoek van FiveX, aanbieder van een business-management tool voor verkopers op online marktplaatsen.
Lees verder

'Nederland en Europa digitaal steeds afhankelijker van VS en China'
Op vrijwel alle digitale fronten zijn Nederland en Europa te afhankelijk geworden van niet-Europese landen. Meer dan 90 procent van de Europese data staat op Amerikaanse servers opgeslagen en het merendeel van de digitale infrastructuur is in handen van een beperkt aantal niet-Europese leveranciers. Dat schrijft TNO in een nieuwe studie over de digitale soevereiniteit van Nederland en Europa.
Lees verder

VK wil andere regeling cookies: opt-out
Het Verenigd Koninkrijk wil het gebruik van irritante cookie-popups en -banners tegengaan. Cookies wil het land daarom opt-out maken.
Lees verder

550 slimme pakketkluizen bij PLUS
Zeker 550 slimme pakketkluizen van Instabox worden geïnstalleerd in PLUS supermarkten door heel Nederland. Daarmee bereikt het kluizenbedrijf voor het eerst landelijke dekking.
Lees verder

Fintech Bits of Stock haalt geld op voor vermogensopbouw jongeren
De Amsterdamse fintech Bits of Stock haalt meer dan 4 miljoen euro op in een seed-investeringsronde. De startup werkt met e-commerce partners waarbij gebruikers automatisch bij elke aankoop een deel van het aankoopbedrag terugkrijgen in de vorm van een fractioneel aandeel.
Lees verder

Picnic haalt Albert Heijn online in
Picnic is online even groot als Albert Heijn. Beide hebben 38 procent van de markt in handen. Dat blijkt uit recent onderzoek van platform Supermarkt & Ruimte.
Lees verder

Viaplay verpest Nederlandse introductie, maar komt met compensatie
Ruim de helft van de kijkers van Viaplay overweegt zijn abonnement op te zeggen als gevolg van de aanhoudende technische problemen van het videoplatform. Ook dit weekend deden abonnees hun beklag op Twitter.
Lees verder

Spotify sluit grootste Europese reclamedeal podcasts met OMG
Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft een waarde van vijftien miljoen euro. Podimo blijkt in Nederland twintig procent van het commerciële bereik te vertegenwoordigen.
Lees verder

Microsoft lanceert malware tools voor diverse systemen
Microsoft lanceert Microsoft Defender for Individuals, tools om Windows, macOS, Android en iOS te beschermen tegen malware.
Lees verder