Infographic: Een advertentie die schreeuwt om aandacht werkt averechts | Het genereren van aandacht is de eerste uitdaging voor elke marketinguiting. Uit grootschalig neurowetenschappelijk onderzoek van DPG Media en Unravel Research blijkt dat drie elementen een cruciale rol spelen in het trekken en vasthouden van aandacht voor een advertentie: uiting, context en persoon. De kunst is daarbij om de factoren van deze elementen goed te combineren. Zo kunnen advertentievormen die de aandacht van de kijker geforceerd naar zich toe trekken juist rekenen op minder positieve emoties, waardoor er geen verlangen ontstaat in het geadverteerde merk of product. Technieken die in eerste instantie goed opvallen, kunnen zich dus in een later stadium tegen de advertentie keren, zodra deze verwerkt wordt. | Lees verder | Gucci opent virtuele ruimte in Roblox | Modemerk Gucci nestelt zich in Roblox met een eigen virtuele ruimte Gucci Town. De ruimte bestaat uit een centrale tuin die verschillende gebieden met elkaar verbindt, waaronder een voor minigames, een café en een virtuele winkel waar spelers uiteraard virtuele Gucci-uitrusting kunnen kopen voor hun Roblox-avatar. | Lees verder | Roep om overstijgende limieten bij online gokken wordt sterker | Minister Franc Weerwind wil kijken of hij overstijgende speellimieten verplicht kan stellen bij online gokken. Het televisieprogramma Pointer bracht gisteren het verhaal van gokverslaafden die enorme bedragen konden vergokken bij legale Nederlandse gokaanbieders zonder dat er (serieus) werd ingegrepen. | Lees verder | |