vrijdag 20 mei 2022

Emerce Fashion: de duurzame transformatie van de kledingindustrie

EMERCE
Emerce Fashion: de duurzame transformatie van de kledingindustrie
In 2017 vond aan het Amsterdamse Rokin 102 de officiƫle opening van Fashion for Good plaats. De organisatie, opgericht met een fonds van de C&A Foundation, streeft een totale verduurzaming van de kledingindustrie na. Het daagt alle spelers in de sector, inclusief consumenten, uit om op een nieuwe manier na te denken over het ontwerpen, maken, dragen en hergebruiken van kleding. "We zijn tevens innovatieplatform", zegt Gwen Boon van de organisatie in de videocollectie Emerce Fashion.
Lees verder

'Europa voldoet niet aan eigen regels voor digitale toegankelijkheid'
De EU-lidstaten hanteren geen uniform beleid voor de digitale toegankelijkheid van hun overheidsdiensten. Hierdoor kunnen lidstaten op korte en lange termijn niet voldoen aan hun eigen Europese richtlijnen en zetten ze de ruim 135 miljoen Europeanen met een beperking buitenspel. Dat stelt de Nederlandse organisatie Digitaal Toegankelijk.
Lees verder

Blokker krijgt afhaalpunten van JD's Ochama
Blokker krijgt afhaalpunten van online winkel Ochama en wil daarmee meer voetverkeer naar zijn winkels opwekken.
Lees verder

Creative studio Dogstudio onderdeel van DEPT
De multidisciplinaire creative studio Dogstudio heeft zich aangesloten bij DEPT. Dogstudio staat bekend om zijn immersieve digitale en fysieke ervaringen voor onder andere Supercell, Expo 2020 Dubai, Tomorrowland, Adobe, The New York Times, Microsoft en Hulu.
Lees verder

Nieuw gamefonds Andreessen Horowitz: 600 miljoen dollar
De Amerikaanse investeerder Andreessen Horowitz opent zijn Games Fund One, een fonds met daarin zeshonderd miljoen die speciaal is vrijgemaakt voor de gamesindustrie.
Lees verder

Insta schuift naar video, influencers lijden
Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto's richting video's. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.
Lees verder

Maandelijks 2+ miljoen Nederlandse podcastluisteraars
Meer dan twee miljoen Nederlanders luisteren elke maand naar podcasts. De nieuwe audiovorm is daarmee het stadium 'nieuw medium' ontstegen en zoekt zijn weg in het commerciƫle landschap.
Lees verder

Klarna zoekt miljard dollar groeigeld
Fintech Klarna onderhandelt over nieuw durfkapitaal. De bedrijfswaarde ligt bijna een derde lager dan afgelopen najaar, aldus de Wall Street Journal.
Lees verder

Voicy haalt €1,2 miljoen op voor 'Giphy voor audio'
Voicy, een Nederlands online platform voor het ontdekken, maken en delen van geluidsclips en geluidseffecten, heeft 1,2 miljoen euro opgehaald. De ronde werd geleid door Oliver Samwer's Global Founders Capital.
Lees verder