dinsdag 15 maart 2022

Helft millennials shopt via smartphone

EMERCE
Helft millennials shopt via smartphone
Ruim eenderde van de Nederlandse consumenten geeft de voorkeur aan de mobiele telefoon als voornaamste apparaat om op te shoppen. Bij millennials, de groep tot 35 jaar, ligt dat zelfs op 48 procent.
Lees verder

Kruidvat, Blokker en Bax Music op Emerce Retail
Met 4,2 miljoen klanten, webshops in acht verschillende landen en meer dan 60.000 producten in het portfolio, is Bax Music uitgegroeid tot een begrip in de muziekwereld. Bax Music verzendt per jaar ongeveer 1,3 miljoen pakketten en heeft een jaaromzet van 155 miljoen euro. Oprichter Jochanan Bax komt 14 april naar Emerce Retail in Maarssen om de praten over omnichannel en de wisselwerking tussen fysieke retail en online retail.
Lees verder

Tijdelijk verbod op nieuwe flitsbezorgers in Delft
In Delft komt in de hele stad een tijdelijk vestigingsverbod van één jaar voor darkstores van flitsbezorgdiensten.
Lees verder

Eppo Bruins voorzitter van Adviesraad voor wetenschap, technologie en innovatie
Eppo Bruins wordt voorzitter van Adviesraad voor wetenschap, technologie en innovatie (AWTI). De ministerraad heeft ingestemd met de voordracht voor benoeming op voorstel van minister Dijkgraaf van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De benoeming gaat in per 1 april 2022 voor een periode van vier jaar.
Lees verder

ChannelEngine haalt 50 miljoen op in ronde met Atomico
ChannelEngine uit Leiden haalt vijfitg miljoen dollar venturecapital op in een Series B-ronde. Deze wordt geleid door Atomico, General Catalyst stapt in en Inkef en Airbridge Equity doen weer mee.
Lees verder

Groot-Brittannië wil nepadvertenties aanpakken
Groot-Brittannië wil dat Google, Facebook, Twitter en andere online platforms harder gaan optreden tegen frauduleuze advertenties, zoals bitcoinadvertenties waarin de namen en foto's van beroemdheden worden misbruikt.
Lees verder

Anita Blankestijn nieuwe managing director van Gravity
Digital innovation agency Gravity heeft Anita Blankestijn aangesteld als nieuwe Managing Director. Zij neemt het stokje over van Marco Groenendijk, die verder gaat als Group Director van Loyals Group, de bureaugroep waar Gravity onlangs onderdeel van geworden is.
Lees verder

NS laat prijs e-ticket door druktedata bepalen
NS lanceert een nieuw e-ticket waarbij korting op het treinkaartje per treinrit bepaald wordt door druktedata. Hoe rustiger de trein, des te hoger de korting.
Lees verder

Nieuwe tarieven Google Cloud, veel wordt duurder
De prijzen van de meeste onderdelen van Google Cloud Platform gaan omhoog. Komend najaar gaan de nieuwe tarieven in.
Lees verder