donderdag 31 maart 2022

Europese online cross-border markt naar 171,2 miljard

EMERCE
Europese online cross-border markt naar 171,2 miljard
De totale Europese online cross-border markt, online inkopen over de grens, vertegenwoordigt een omzet van 171,2 miljard euro in 2021 (exclusief reizen), een stijging van 17 procent ten opzichte van 2020. Dat blijkt uit de vierde editie van de TOP 500 Cross-Border Retail Europe.
Lees verder

Online bijna 25 procent minder omzet in februari
De online omzet was in februari 24,7 procent lager dan in februari 2021. Webwinkels hebben 8,7 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 39,9 procent. In februari 2021 groeide de online omzet met bijna 104 procent.
Lees verder

100%EMAIL, Yellowgrape Happy Horizon genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies
Bureaus 100%EMAIL, Yellowgrape en Happy Horizon zijn dit jaar genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies (onderdeel van de DDMA EMAS Awards). Dit jaar strijden de genomineerden om wie de beste e-mailcampagne maakt voor Air Miles. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS) op 23 juni 2022.
Lees verder

Nieuw social media-bureau voor personal brands
Jonatan de Boer keert terug in de media na een vier jaar durend internationaal start-upavontuur als general manager bij Bird. De ondernemer lanceert een social media-bureau voor personal brands: Socialite.
Lees verder

Marketeers missen data door wisselgedrag browsers
De meeste online marketeers missen belangrijke data omdat consumenten regelmatig wisselende webbrowsers gebruiken.
Lees verder

Born05 versterkt creatieve directie met Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse
Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse zijn beiden toegetreden als Creative Director bij Born05.
Lees verder

CEO Kickstarter houdt het voor gezien
Kickstarter CEO Aziz Hasan geeft zijn functie binnenkort op. Op 4 april wordt hij vervangen door interim CEO Sean Leow. Hasan vertrekt om persoonlijke redenen.
Lees verder

Koers S4 Capital 40 procent onderuit
Het moederbedrijf van Media.Monks ziet zijn aandeelkoers met 40 procent onderuit gaan. S4 Capital stelt voor de tweede keer de publicatie van de jaarcijfers uit.
Lees verder

Klarna stapt in open banking met lancering Kosma
Klarna wordt een technologieleverancier in de bankwereld met de lancering van zijn submerk Kosma. Dat specialiseert zich in open banking, op API's gebaseerde financiƫle diensten.
Lees verder