vrijdag 4 februari 2022

Snap boekt voor het eerst nettowinst

EMERCE
Snap boekt voor het eerst nettowinst
Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft het afgelopen kwartaal voor het eerst een nettowinst geboekt van 23 miljoen dollar om een omzet die bijna 42 procent steeg naar 1,3 miljard dollar.
Lees verder

Cijfers Activision Blizzard lager dan verwacht, Call of Duty presteerde minder
Gamebedrijf Activision Blizzard zette in het vierde kwartaal 2,4 miljard dollar. De nettowinst voor het kwartaal steeg tot 564 miljoen, of 72 cent per aandeel. De cijfers waren minder goed dan verwacht omdat het vlaggenschip Call of Duty minder presteerde.
Lees verder

Reclame en AWS grootste groeiers bij Amazon
Clouddiensten en het faciliteren van online reclame op zijn platform zijn de twee grootste groeiers in de kwartaalcijfers van Amazon. Bijna de helft van de omzet komt uit niet-retailactiviteiten.
Lees verder

Tweede Kamer stemt in met verplicht leveren updates digitale producten en diensten
De Tweede Kamer heeft ingestemd met een verplichting voor verkopers om digitale apparaten en diensten werkend en veilig te houden. Consumenten krijgen straks bij de aankoop van slimme apparaten zoals smart tv's en horloges, printers, camera's en babyfoons recht op software- en beveiligingsupdates.
Lees verder

Studytube koopt Springest, haalt 30 miljoen groeigeld op
Het zakelijke online leerplatform Studytube neemt Springest over van FD Mediagroep. De acquisitie is onderdeel van het Europese groeiplan dat wordt uitgevoerd en waarvoor dertig miljoen dollar groeigeld is opgehaald.
Lees verder

TomTom: meer orders van autofabrikanten
TomTom krijgt meer orders van autofabrikanten, zo schrijft CEO Harold Goddijn vanochtend bij de presentatie van de jaarcijfers. Het orderboek bedraagt zo'n 1,9 miljard euro, mede dankzij Volkswagen.
Lees verder

Nederlandse reclamebranche in spoedberaad om cookies
Een veelgebruikt reclamesysteem op basis van cookies is Europabreed verboden verklaard. De Nederlandse online reclamebranche gaat vanmiddag in spoedberaad. Doel: de feiten op een rij te krijgen en beginnen verzinnen wat de nieuwe weg vooruit zou kunnen zijn.
Lees verder

Veel kansen, maar ook zorgen over schermtijd, privacy en keuzevrijheid bij digitaal onderwijs
De digitalisering van ons onderwijs verloopt razendsnel. Maar de vraag wat we daar als samenleving eigenlijk mee willen, is nog nauwelijks beantwoord. Dat stelt het Rathenau Instituut in een nieuw onderzoek.
Lees verder

GPS proef voor in- en uitchecken ov
In het openbaar vervoer begint een proef om het in- en uitchecken makkelijker te maken. Honderd reizigers gaan dan GPS op hun mobiele telefoon gebruiken, meldt de NOS.
Lees verder