Doorgaan naar hoofdcontent

Albert Heijn had meeste uitgaven offline reclame feestdagen: 14,4 miljoen

EMERCE
Albert Heijn had meeste uitgaven offline reclame feestdagen: 14,4 miljoen
Supermarktketen Albert Heijn heeft in december 2021 het meest uitgeven aan offline advertenties rondom de feestdagen: ruim 14,4 miljoen euro. Het gaat hierbij om bruto mediabestedingen in de traditionele offline media (radio, televisie, bladen), 'Out of Home' (zoals Abri's) en bioscoopreclame. Dit blijkt uit data van onderzoeksbureau Adfact.
Lees verder

Dwarfs werkt aan volgende investeringsronde
De opkoper van Nederlandse online verkopers Dwarfs is bezig met een nieuwe investeringsronde waarin het vijftig miljoen euro hoopt op te halen.
Lees verder

Aantal betalingen aan de winkelkassa nog altijd het tienvoudige van het aantal online betalingen
Het aantal betalingen aan de winkelkassa is nog altijd het tienvoudige van het aantal online betalingen in webwinkels. Het verschil in de bestedingen is minder groot: aan de fysieke kassa is de omzet ruim drie keer zo hoog als online, zo blijkt uit cijfers van de Betaalvereniging.
Lees verder

CO2-voetafdruk Bitcoin-netwerk steeg in 2020 met ongeveer 25 procent
De totale CO2-voetafdruk van het Bitcoin-netwerk steeg in 2020 met ongeveer 25 procent, terwijl het aantal transacties daalde met 6 procent. Dit komt neer op een klimaatimpact van ongeveer 402 kg CO2 per transactie in 2020, zo blijkt uit de eerste resultaten van een door DNB ontwikkelde methode om de CO2-voetafdruk van Bitcoin te meten.
Lees verder

'FTC onderzoekt VR-activiteiten Meta'
De Amerikaanse waakhond FTC gaat de VR-activiteiten van Meta tegen het licht houden om te kijken of er sprake is van 'potentieel concurrentieverstorende praktijken'.
Lees verder

Genomineerden Nederlandse Privacy Awards 2022 bekend
Op de Europese Dag van de Privacy (23 januari) worden tijdens de Nationale Privacy Conferentie van ECP en Privacy First de jaarlijkse Nederlandse Privacy Awards uitgereikt. Het gaat om oplossingen die de privacy garanderen.
Lees verder

'Walmart werkt aan eigen cryptomunt en NFT's'
Het Amerikaanse Walmart treft voorbereidingen voor een eigen cryptomunt en een collectie non-fungible tokens, zo meldt zakenzender CNBC zondag.
Lees verder

Tado plant Duitse beursgang
De Europese maker van slimme thermostaten Tado bereidt een beursgang voor die de onderneming waardeert op 450 miljoen euro. Het […]
Lees verder

Facebook en Instagram minder populair in Belgiƫ
Facebook en Instagram waren vorig jaar in Belgiƫ minder populair dan in 2020. LinkedIn en Messenger werden wel vaker gebruikt, zo blijkt uit cijfers van analysebureau NapoleonCat.
Lees verder