Doorgaan naar hoofdcontent

Nederland nonchalant over mogelijke pakjespaniek

EMERCE
Nederland nonchalant over mogelijke pakjespaniek
De Nederlandse consument laat zich niet gek maken over mogelijke voorraadtekorten bij fysieke en online winkels. Slechts 42% houdt er rekening mee shopt tijdig.
Lees verder

Mobiele app centraal in beleving nieuwe depot Boijmans
Vandaag opent Koning Willem-Alexander het depot van Museum Boijmans Van Beuningen, een groot spiegelend gebouw middenin Rotterdam. De mobiele app speelt als verteller, gids en vraagbaak een centrale rol voor bezoekers van de nieuwe, centrale opslagplek.
Lees verder

Webshop vindt marktplaats noodzakelijk kwaad
Vier op de tien ondernemers of eindverantwoordelijken achter een webshop zegt minder voldoening uit zijn of haar werk te halen als er zaken worden gedaan via een marktplaats. Dat blijkt uit onderzoek van Wolfpack onder 449 ondernemende of in loondienst werkende managers en eigenaren van webshops, uitgevoerd door Panelwizard.
Lees verder

Xiaomi verdringt Apple op Europese smartphonemarkt
Xiaomi heeft Apple verdrongen op de Europese smartphonemarkt, volgens analist Counterpoint Research. Het Chinese bedrijf heeft nu de tweede positie bereikt, onder Samsung.
Lees verder

9 miljoen voor fonds tegen leegstand Rotterdamse winkelstraten
Winkelstad Rotterdam krijgt door veranderend consumentengedrag en digitalisering met steeds meer leegstand te maken. In sommige winkelstraten liggen criminele praktijken op de loer. Met een leegstandsfonds minimaal 9 miljoen euro zit, kan de gemeente op cruciale plekken in de stad vastgoed aankopen en doorverkopen aan (markt)partijen die willen bijdragen aan de verbetering van de winkelstraat.
Lees verder

DDMA start met Commissie Fieldmarketing
Branchevereniging DDMA heeft er een nieuwe commissie bij, die zich specifiek zal bezighouden met fieldmarketing. Dat is een vorm van marketing met als uitgangspunt het neerzetten van een merkbeleving in een 1-op-1 situatie.
Lees verder

EDAY: Hoe Dille & Kamille in corona versnelde
Toen de coronacrisis uitbrak kon retailer Dille & Kamille daar snel treffend op reageren. Omnichannel strategiemanager Lucien Schut vertelt op EDAY waarom welke puzzelstukjes toen precies goed vielen.
Lees verder

Nederland wereldwijd in de top 5 van grootste spambronnen
Bijna de helft van het wereldwijde mailverkeer bestond in het derde kwartaal van dit jaar uit spam. Dit is een lichte daling van 1,09 procent ten opzichte van het tweede kwartaal. Daarbij staat Nederland wereldwijd op plaats vijf (4,96 procent) als bron van de spam, zo meldt online beveiliger Kaspersky.
Lees verder

H&M plaatst pakketkluizen van Budbee
Pakketbezorger Budbee plaatst in dertien Nederlandse filialen van H&M pakketkluizen. Dat levert de winkels extra voetverkeer op en de consument gemak, omdat hij een extra bezorgoptie krijgt.
Lees verder