Doorgaan naar hoofdcontent

EDAY: Digitale platformen in de flexbranche, succes gegarandeerd?

EMERCE
EDAY: Digitale platformen in de flexbranche, succes gegarandeerd?
De markt voor vakantiebaantjes en kortdurende klussen is ontploft. Digitale platformen lijken perfect in te spelen op die ontwikkeling, omdat ze het voor organisaties en voor werkzoekenden heel eenvoudig maken elkaar te vinden. Het online platform YoungOnes, waar bedrijven tijdelijke klussen aanbieden aan flexwerkers, groeide in één jaar met ruim 1000 procent. Wat maakt digitale platformen zo'n doeltreffend middel in de flexbranche? Wout Withagen en Pim Graafmans geven tijdens EDAY antwoord op deze vragen.
Lees verder

Spotify koopt audioboekbedrijf Findaway
Spotify heeft voor een onbekend bedrag het Amerikaanse Findaway overgenomen, een bedrijf dat voor schrijvers en uitgervers audioboeken distribueert naar de grote luisterplatformen van de wereld.
Lees verder

EDAY: de 'nieuwe' consument is betrokken
Mede vanwege de impact van de corona-pandemie is het gedrag van de consument veranderd. Van de elf types die het onderzoek van Euromonitor heeft gedefinieerd, zijn er twee die eruit springen: The Self Care Enthusiast en The Empowered Activist. Clemmentijn Treinen, Commercial Director Microsoft Advertising, laat er op EDAY haar licht over schijnen.
Lees verder

Recharge.com opent kantoor in Lissabon
Het Nederlandse bedrijf Recharge.com, gespecialiseerd in de handel in prepaidkaarten, opent in Lissabon zijn eerste buitenlandse kantoor.
Lees verder

Infographic: Tien jaar ING Mobiel Bankieren App
Afgelopen week is het alweer 10 jaar geleden dat de ING Mobiel Bankieren App werd gelanceerd. Tien jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2021 gestegen naar 5,3 miljoen.
Lees verder

B2B Digital: zakelijke markt in twee jaar grotendeels online
In twee jaar is de zakelijke markt door corona volledig op e-commerce overgestapt. Dat was twee jaar geleden nog anders. Toen werd vooral e-mail en de telefoon ingezet, vertelt Armand van den Bos van Sana Commerce op Emerce B2B Digital. Vanaf maandag is de videocollectie B2B Digital via deze site volledig beschikbaar.
Lees verder

E-scooterbedrijf Lime wil naar de beurs
E-scooterbedrijf Lime heeft 523 miljoen dollar geleend voor verdere expansie. Het is de aanloop naar een beursgang in 2022.
Lees verder

B2B Digital: Opti-Flor gebruikt webwinkel als marktonderzoeker
Orchideeënkweker Opti-Flor uit het Westland heeft sinds de uitbraak van het coronavirus een webwinkel. Dit eerste contact met de eindconsument blijkt nu een waardevol middel voor marktonderzoek, waar ook de partners van profiteren.
Lees verder

Emerce B2B Digital: 'De aankoop is vaak functioneel, niet emotioneel'
B2B e-commerce is principieel anders dan B2C, omdat de klanten functioneel shopt vanuit zijn professie. Juist daarom betrekt Kramp.com klanten graag bij het digitale ontwerpproces.
Lees verder