Doorgaan naar hoofdcontent

Europese steun voor Hardt Hyperloop

EMERCE
Europese steun voor Hardt Hyperloop
Hardt Hyperloop, het Nederlandse bedrijf dat werkt aan de ontwikkeling van de hyperloop, heeft 15 miljoen euro van de Europese Commissie toegekend gekregen. Het is voor het eerst dat een hyperloopbedrijf substantiële financiële steun vanuit Brussel krijgt.
Lees verder

IKEA Nederland: 38 procent omzet uit online
IKEA Nederland sluit zijn fiscale jaar 2021 af met een omzet van 1,2 miljard euro. Daarvan is 38 procent afkomstig uit het digitale kanaal.
Lees verder

Nieuwe co-CEO voor Instabox (Red je Pakketje)
Het Zweedse Instabox, sinds dit jaar het moederbedrijf van Red je Pakketje, stelt een nieuwe, tweede CEO aan.
Lees verder

Emerce Recruitment: meer diversiteit met kunstmatige intelligentie
Amazon heeft ooit geprobeerd om zijn werving via kunstmatige intelligentie af te wikkelen. Dat werd geen groot succes. In plaats van méér diversiteit en een eerlijker ('objectiever') selectieproces eindigde het bedrijf met mensen die vooral op elkaar leken en man waren. Wat kan het dan wel? Jaap Jan van Assen van Eelloo wordt hierover kritisch aan de tand wordt gevoeld door recruiter Sacha Martina op Emerce Recruitment.
Lees verder

Ministerie doet aangifte tegen site met valse QR-codes
Het ministerie van Volksgezondheid gaat aangifte doen tegen een site waar op eenvoudige wijze een vals coronatoegangsbewijs kon worden ingeladen. De site toonde de QR-codes in een nagemaakte coronacheck-app.
Lees verder

Meer online shoppers, maar ook meer klachten
Ruim drie kwart van de Nederlanders van 12 jaar of ouder deed in 2021 online aankopen, 9 procent meer dan een jaar eerder. Van de online shoppers had maar liefst 56 procent klachten over de aanschaf, meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers van het onderzoek 'ICT-gebruik van huishoudens en personen 2021', dat onder 6000 mensen van 12 jaar of ouder gehouden is van april tot juli 2021.
Lees verder

Microsoft stopt met LinkedIn in China
Microsoft stopt met LinkedIn in China vanwege de hogere nalevingsvereisten. Het bedrijf trekt zich niet helemaal terug. Microsoft lanceert een vacaturesite InJobs zonder de sociale functies waarover LinkedIn beschikt.
Lees verder

Publicis 'volledig hersteld' van pandemie
Publicis Groupe zegt volledig hersteld te zijn van de impact van de pandemie en boekte sterke resultaten in het derde kwartaal met een organische omzetgroei van 11,2 procent op een gerapporteerde omzet van 2,62 miljard euro.
Lees verder

SumUp koopt loyaltybedrijf
SumUp, maker van mobiele betaalterminals voor het MKB, koopt het Amerikaanse loyalty- en marketingbedrijf Fivestars voor 317 miljoen dollar.
Lees verder