Tijdens de eerste helft van dit jaar spendeerden Belgen 5,56 miljard euro aan e-commerce. Dat is meer dan dezelfde periode vorig jaar toen er 5,1 miljard euro werd uitgegeven. Dat blijkt uit de Market Monitor van BeCommerce, de Belgische tegenhanger van Thuiswinkel.org.
Martin Stiemer is toegetreden tot de directie van creatief bureau Kaliber Interactive. Hij is het derde directielid, naast managing director Nienke van Heusden en oprichter Ronald van Schaik.
TikTok heeft wereldwijd 81 miljoen video's verwijderd tussen april en juni wegens schending van de servicevoorwaarden. Het gaat om minder dan 1 procent van alle geĆ¼ploade video's op TikTok, zo maakt het platform bekend.
CIRCLE CLOSET, het online platform voor het huren en verhuren van designerkleding, is officieel gelanceerd. Met merken als Isabel Marant, Ganni en IRO, richt het platform zich voornamelijk op gelegenheids- en seizoensgebonden designerkleding.
Ecohuisje is een nieuw online platform voor duurzame overnachtingen in Nederland of net daarbuiten. Op Ecohuisje.nl worden louter duurzame accommodaties getoond, van tiny house tot luxe villa.
Pim van Boehold verlaat GroupM-dochter Greenhouse en stapt over naar DPG Media. Hij gaat daar aan de slag als business development manager Data & Demand voor Nederland en Belgiƫ.
De Belgische gegevensbeschermingsautoriteit GBA onderzoekt een mogelijk beveiligingslek bij het valideren en lezen van Covid Safe Tickets via de CovidScan-applicatie. Dat is de Belgische tegenhanger van het coronapaspoort.
Zevenhonderd Amerikaanse webwinkels en techbedrijven ontvingen deze week een waarschuwing omdat ze neprecensies uitgeven of gebruiken. Dat mag niet. Wie dat wel blijft doen, loopt kans op een boete veertigduizend euro per overtreding.