maandag 25 oktober 2021

Apple wordt het niet eens over batterijleveringen Apple Car

EMERCE
Apple wordt het niet eens over batterijleveringen Apple Car
Apple heeft gesprekken met de Chinese bedrijven CATL en BYD over batterijleveringen naar verluidt gestaakt. Die batterijen waren bedoeld voor de zelfsturende elektrische auto die Apple ontwikkelt.
Lees verder

Het komt eraan: teleportatie van je hologram
Het zal nog wel een paar jaar duren voordat je het kunt gebruiken, maar de techniek bestaat: teleportatie van je eigen 3D-weergave in 4K resolutie.
Lees verder

Infographic: 1 op 7 Nederlanders lijdt financiƫle schade door phishing
Bedrijven moeten hun klanten beschermen tegen phishingmails en malafide websites. Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders, zo blijkt uit de Monitor Phishing en Merkvertrouwen 2021 van cyberbeveiliger Mimecast.
Lees verder

Jorn de Vries (Flitsmeister): 'Smart cities zijn niet zo futuristisch als voorgesteld'
Sinds Flitsmeister het imago van 'bad boy flitspalenapp' van zich afschudde, groeit het bedrijf in zijn rol. De bredere verkeersfunctionaliteiten en datatoepassingen zijn een opmaat naar een centrale plek binnen smart cities, aldus 'Managing Meister' Jorn de Vries.
Lees verder

Amazon in Duitsland drie keer groter dan nummer twee
Het begrip 'e-commerce' staat in Duitsland bijna synoniem met de activiteiten Amazon. Van elke tweede euro die in Duitsland bij een webwinkel wordt uitgegeven, gaat er een naar de Amerikaanse marktplaats. Amazon.de is qua netto omzet drie keer grotere dan de nummer twee OTTO.
Lees verder

'Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups'
Er is nog veel onduidelijkheid over de effecten van de Digital Markets Act (DMA) op de Nederlandse platformeconomie. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE) in opdracht van brancheorganisaties NLdigital en Dutch Startup Association (DSA). Als de wet in de huidige vorm wordt ingevoerd, zullen met name de Nederlandse startups en scale-ups negatieve gevolgen ondervinden, vrezen de organisaties.
Lees verder

'Merken en influencers worden selectiever op elkaar'
Steeds meer merken grijpen niet zomaar naar een influencer voor online reclame. Ze worden selectiever, zoeken langere samenwerkingsverbanden en sturen meer op performance.
Lees verder

Veiling Belgische 5G frequenties nu echt op de rol
De telkens uitgestelde veiling van het Belgische 5G-spectrum kan in het tweede kwartaal van 2022 plaatsvinden. Een deel wordt gereserveerd voor een vierde speler. Voorwaarde is wel dat deze partij de zakelijke markt bedient.
Lees verder

Albert Heijn met 'omnichannel' abonnement
Albert Heijn introduceert naar eigen zeggen als eerste supermarkt in Nederland een 'omnichannel' abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Hiermee kunnen klanten in de winkel en bij online bestellingen besparen op hun dagelijkse uitgaven.
Lees verder