Doorgaan naar hoofdcontent

RTL Nederland en Talpa Network samen verder

EMERCE
RTL Nederland en Talpa Network samen verder
RTL Nederland en Talpa Network hebben zojuist bekend gemaakt dat ze een joint venture gaan vormen. In het nieuw te vormen bedrijf krijgt RTL Nederland 70 procent van de aandelen, en Talpa 30 procent.
Lees verder

Van Radio Luxemburg tot RTL/Talpa: het medialandschap gaat weer op de schop
De vandaag aangekondigde fusie van RTL Nederland en Talpa betekent een nieuw hoofdstuk in de toch al rumoerige Nederlandse mediageschiedenis. Daarin heeft het van oorsprong Luxemburgse RTL altijd de leiding genomen.
Lees verder

Generatiekloof bij toegang tot nieuws
Het nieuwsgebruik is in 2021 hoger dan in 2020. Nederlanders gebruiken dagelijks vaker nieuws en gebruiken vooral meer nieuws online en op televisie. Dat blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media en het Reuters Institute for the Study of Journalism.
Lees verder

Tijdens lockdown 1 miljoen nieuwe online kopers
In het eerste kwartaal van 2021 zijn er 1 miljoen nieuwe online kopers bijgekomen, daarnaast is het gemiddeld besteed bedrag per online koper sterk gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, in opdracht van Thuiswinkel.org en Retail Insiders en in samenwerking met PostNL, Betaalvereniging Nederland en Currence.
Lees verder

Duitsland onderzoekt marktmisbruik Apples App Store
Het Duitse Bundeskartellamt is een onderzoek gestart naar machtsmisbruik van de App Store van Apple. Dit naar aanleiding van nieuwe bevoegdheden die de toezichthouder heeft gekregen met betrekking tot het doen en laten van Big Tech-bedrijven.
Lees verder

Ook TCL tablets naar Benelux
TCL bracht eerder dit jaar al zijn eerste smartphones onder eigen merk naar de Benelux. Nu is het de beurt aan een tweetal tablets.
Lees verder

Nederlanders kopen het minst bij buitenlandse webwinkels
Nederlandse digitale consumenten kopen het minst bij webwinkels in andere EU-landen. Slechts vijftien procent van de uitgaven, oftewel ruim vier miljard euro, gaat daar naartoe. De rest wordt in eigen land uitgegeven.
Lees verder

Bpost wordt bezorger van 2dehands
Bpost en 2dehands, de Belgische Marktplaats, slaan de handen ineen. Gebruikers van het online platform kunnen hun spullen verzenden of ontvangen via bpost.
Lees verder

DPG: 1 miljoen ingelogde gebruikers per dag
Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.
Lees verder