Doorgaan naar hoofdcontent

Emerce Conversion: Center Parcs over brandings tijdens corona

EMERCE
Emerce Conversion: Center Parcs over brandings tijdens corona
Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.
Lees verder

TikTok ontvangt claim van 1,5 miljard euro voor schending privacy van kinderen
TikTok moet Nederlandse kinderen een schadevergoeding betalen voor het onrechtmatig verzamelen en verhandelen van hun gegevens. Ook moet het bedrijf verzamelde gegevens verwijderen, en zich voortaan aan de wet houden. Dat eisen de Consumentenbond en Stichting Take Back Your Privacy. Beide organisaties dreigen met juridische stappen.
Lees verder

7 miljoen gebruikers voor Tikkie
De Tikkie app heeft deze maand het aantal van 7 miljoen gebruikers bereikt. Ook is deze maand het totaalbedrag van 10 miljard euro bereikt dat sinds de start via Tikkie is verrekend.
Lees verder

Azerion neemt Duitse WHOW Games over
Azerion neemt voor een onbekend bedrag WHOW Games over, een Duitse uitgever van online en mobiele free-to-play social games. Het is de grootste gaming acquisitie voor Azerion tot nu toe in 2021.
Lees verder

KPN verhoogt upstreamsnelheid glasvezel tot 1 Gigabit
Vanaf juli 2021 verhoogt KPN de upstreamsnelheid van het 1 Gbps abonnement. Daarmee is het straks mogelijk om ook in de hoogste snelheden symmetrisch te kunnen internetten, waardoor gebruikers net zo snel kunnen downloaden als uploaden.
Lees verder

Greetz op Emerce Conversion: 'Dalende conversieratio's niet altijd slecht'
Kaart- en cadeauhuis Greetz staart zich bij zijn sitedesign niet blind op het realiseren van de hoogste conversieratio's. Als een A/B-test een verslechterende conversie laat zien, kan de slechtere versie toch worden gebruikt.
Lees verder

ACM: Nieuwe Europese concurrentieregels voor Big Techbedrijven kunnen nog effectiever
De mededingingsautoriteiten van de Europese landen, waaronder de Nederlandse ACM, onderschrijven het nut van de nieuwe Europese concurrentieregels voor digitale poortwachterbedrijven, de Digital Markets Act (DMA), en doen een aantal suggesties voor verbeteringen.
Lees verder

Emerce Conversion: de testcultuur van Squla
Door de coronapandemie kreeg ook Squla, dat oefenprogramma's voor kinderen maakt, te maken met een enorme toeloop. Van de ene dag op de andere stroomde het aantal leerlingen toe. "We moesten onze servercapaciteit snel aanpassen," vertelt Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth van Squla op Emerce Conversion.
Lees verder

Consumentenbonden: Stop álle profiling voor reclamedoeleinden
Een groep van tientallen Europese consumentenbonden en experts willen dat het helemaal verboden wordt om data van en over consumenten te grazen voor reclamedoeleinden.
Lees verder