dinsdag 11 mei 2021

Hans van Ditmarsch benoemd tot hoogleraar Artificiële Intelligentie

EMERCE
Hans van Ditmarsch benoemd tot hoogleraar Artificiële Intelligentie
Het College van bestuur van de Open Universiteit heeft Hans van Ditmarsch benoemd tot hoogleraar Artificiële Intelligentie bij de faculteit Bètawetenschappen.
Lees verder

'Microsoft heeft ontwikkeling Windows 10X in de ijskast gezet'
Microsoft zou de ontwikkeling van Windows 10X, een concurrent van Chrome OS, hebben gestaakt. Een aantal doorgaans goed ingevoerde 'lekkers' op internet zou hebben vernomen dat de ontwikkeling in de ijskast is gezet.
Lees verder

Picnic als TocToc in Frankrijk
Het Nederlandse Picnic is onder de noemer TocToc een test gestart in de Franse stad Valenciennes.
Lees verder

Woolworths bouwt eerste geautomatiseerde fulfillment center bij Sydney
De Australische supermarktgigant Woolworths is van plan om een eerste geautomatiseerde fulfilmentcentrum te bouwen ter ondersteuning van thuisbezorgingsbestellingen.
Lees verder

Duitse gamebeurs gaat weer virtueel
De bekende Duitse gamebeurs gamescom wordt voor het tweede jaar alleen digitaal gehouden. In maart had de organisatie nog plannen voor een deels fysieke beurs. Daar voelen de exposanten niets voor.
Lees verder

Grolsch, PostNL en Crisp naar Emerce Upcoming in e-commerce
Ruim een jaar na de coronamaatregelen kunnen we de balans opmaken. E-commerce raakte als gevolg van de winkelsluitingen in een stroomversnelling. Wat hebben we daarvan geleerd? Je hoort het op het congres Upcoming in e-commerce, dat vanaf 27 mei bij Emerce virtueel gevolgd kan worden.
Lees verder

'Grootste deel iOS gebruikers weigert tracking'
Wereldwijd weigert 88 procent van de iOS gebruikers tracking door apps. In de VS is dit zelfs 96 procent, zo blijkt uit onderzoek van Flurry Analytics, een onderdeel van Verizon.
Lees verder

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics
MeMo2 lanceert in Nederland en België het zogeheten THX Shopper Analytics platform. Dat monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 consumenten.
Lees verder

Coca Cola zet AR in voor 'margerijke drankjes'
Coca-Cola European Partners Nederland lanceert The Soda Experience voor horecapartners in Nederland. Consumenten kunnen een QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone en dan verschijnt met behulp van augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment voor de ogen van de klant op tafel.
Lees verder