Doorgaan naar hoofdcontent

Duurzaam ondernemen: CONO Kaasmakers claimt klimaatpositief

CONO Kaasmakers claimt klimaatpositief
Een innovatieve stap op het gebied van klimaat. CONO Kaasmakers spreekt als eerste zuivelorganisatie in Nederland de ambitie uit om in 2030 met haar hele kaasketen klimaatpositief te zijn. Hiermee bevestigt de boerencoöperatie, bekend van onder andere Beemster kaas, haar toonaangevende rol op het...
Lees verder

Producent niet-dierlijke eiwitten 3F BIO wordt omgedoopt tot ENOUGH
Het produceren van enorme hoeveelheden heerlijke, voedzame en duurzame eiwitten is één van de meest urgente mondiale prioriteiten. Sommigen zeggen dat we de middelen van drie aardes nodig gaan hebben om de groeiende bevolking te voeden, die naar verwachting in 2050 bijna de 10 miljard zal bereiken....
Lees verder

MVO-update bol.com 2020: CO2-uitstoot per pakket met 39% verlaagd
Bol.com streeft naar klimaatneutraal winkelen in 2025. Dit betekent dat het bedrijf haar directe voetafdruk terugbrengt tot 0 gram CO2-uitstoot per pakket, en dat bol.com haar klanten helpt een duurzame keuze te maken als ze op het platform winkelen. Met 12 miljoen klanten in Nederland en België...
Lees verder

LIVEKINDLY Collective en ProVeg gaan samenwerken: 'Plantaardig eten wordt de nieuwe norm'
LIVEKINDLY Collective en ProVeg hebben een partnerschapsdeal gesloten. De twee organisaties willen van plantaardig eten de nieuwe norm maken. Veerle Vrindts, CEO van ProVeg, is erg blij met de deal. 'LIVEKINDLY Collective wil plantaardige voeding op grote schaal toegankelijk maken. Daarom sluiten...
Lees verder

Eerste groene merkactivatiebureau van Nederland
Het eerste groene merkactivatiebureau van Nederland is geboren: The Groundbreakers. Creative event agency ID310 kiest na vijftien jaar voor een groene koerswijziging en gaat verder als merkactivatiebureau The Groundbreakers. De productie van de merkactivaties doen ze op een zo duurzaam mogelijke...
Lees verder

Nouryon en Renewcell gaan samenwerken rond duurzame textielrecycling
Nouryon heeft een overeenkomst getekend met Renewcell om speciale chemicaliën en technische oplossingen te leveren voor haar nieuwe textielrecyclingfabriek in Sundsvall, Zweden. De faciliteit zal textielafval recyclen, inclusief items zoals versleten spijkerbroeken en productieafval, om 60.000 ton...
Lees verder

Renault Group plaatst zijn ecologische en maatschappelijke strategie centraal in zijn prestaties
Met de steun van de Raad van Bestuur heeft Renault Group tijdens de algemene vergadering van vrijdag 23 april 2021 de implementatie van zijn beleid rond maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid (MVO) uiteengezet in het kader van het strategische plan Renaulution. Dit ambitieuze beleid,...
Lees verder