zaterdag 22 mei 2021

Dutch Digital Agencies: Kabinet, digitaliseer slimmer

EMERCE
Dutch Digital Agencies: Kabinet, digitaliseer slimmer
De belangenorganisatie van internetbureaus Dutch Digital Agencies roept het nieuwe kabinet op digitaal slimmer te werken. "Geen megalomaan grote IT-projecten, maar kleinschaliger vanuit het perspectief van de burger", licht voorzitter Ivo Roefs de kern van zijn strategie toe.
Lees verder

Blokkade overname Giphy door Facebook blijft gehandhaafd in VK
De overname van Giphy blijft voorlopig geblokkeerd door de Britse mededingingsautoriteit, de Competition and Markets Authority.
Lees verder

Verzekeraar Axa stopt met ransomware verzekering
Een van de grootste verzekeringsmaatschappijen Axa verkoopt geen ransomware-verzekeringen meer op de Franse thuismarkt.
Lees verder

Twitter start opnieuw met verificatie van accounts
Twitter is begonnen met het uitrollen van zijn nieuwe verificatie aanvraagproces en het beoordelen van openbare aanvragen voor verificatie.
Lees verder

Ksa en Britse collega tekenen samenwerkingsovereenkomst
De Kansspelautoriteit (Ksa) en de UK Gambling Commission (UKGC) hebben een Memorandum of Understanding getekend. De organisaties kunnen elkaar zo beter ondersteunen in hun toezichthoudende taken.
Lees verder

Amazon zet nieuwe stap in gezondheidszorg met thuisdiagnostiek
Amazon zou een nieuw onderdeel willen lanceren die zich richt op de gezondheidszorg. Business Insider meldt dat het Amerikaanse bedrijf medische tests thuis wil aanbieden (ook voor COVID-19) en een marktplaats wil opzetten voor thuisdiagnostiek.
Lees verder

Amazon stopt met Prime Now, maar niet met snelle bezorgingen
Amazon stopt in de VS met zijn snelle bezorgdienst Prime Now. De bezorgtijden worden steeds korter, waardoor het onderscheid met reguliere bezorgingen lijkt te gaan verdwijnen.
Lees verder

Infographic: nano influencers
Bij het uitstippelen van een marketingstrategie voor influencers is de meest gebruikelijke benadering om voor de grootste namen te gaan, vanwege het grote bereik. Maar vergeet niet de waarde van vloggers of bloggers met een kleinere, maar mogelijk interessantere doelgroep. Deze kleinschalige influencers worden micro- of nano-influencers genoemd. Deze bereiken wellicht mensen die via de reguliere kanalen minder goed te benaderen zijn.
Lees verder

Gareth Nettleton (Strava): 'Als communitymerk moet je een stuk controle uit handen geven'
Zoals we als consument de afgelopen tijd en masse naar webshops en marketplaces trokken, vonden ook sporters door de pandemie massaal hun weg naar online platformen. Strava, het social platform waarop hardlopers en wielrenners hun activiteiten bijhouden en delen, schreef sinds begin 2020 dertig miljoen actieve gebruikers bij. En besloot businesswise de focus vrijwel alleen nog op een abonnementsmodel te leggen. "We verkopen de motivatie om actief te blijven en je als atleet te verbeteren. Advertenties verstoren dat", aldus VP Marketing Gareth Nettleton.
Lees verder