Doorgaan naar hoofdcontent

UvA publiceert white paper duurzaamheid

UvA publiceert white paper duurzaamheid
UvA publiceert white paper duurzaamheid De UvA heeft een cruciale verantwoordelijkheid bij het versnellen van een duurzame verandering in de maatschappij. Die gaat verder dan de verduurzaming van onze bedrijfsvoering. Als universiteit staan we vooraan als het gaat om wetenschappelijke en maatschappelijke innovaties op het gebied van duurzaamheid en we
Lees verder

Carbon Farming event: de toekomst van Carbon Farming
HET GROENE BREIN Carbon Farming event: de toekomst van Carbon Farming Op 18 maart organiseerde Het Groene Brein het Carbon Farming event als onderdeel van het Regeneratieve Landbouw programma. Wat is Carbon Farming en hoe kunnen we boeren helpen om deze vorm van koolstof opslaan mogelijk te maken én te waarderen? Regeneratieve Landbouw programma In
Lees verder

Webinar: plantaardige producten maken 'die werken…'
DUURZAAM NIEUWS Webinar: plantaardige producten maken 'die werken…' In de Webinar Series Future of Food, bespreken WUR-experts en partners van de ReThink Protein Challenge maandelijks de uitdagingen en kansen binnen de eiwittransitie.  Op donderdag 25 maart om 14.00 uur zal Unilever haar baanbrekende werk om verbeterde plantaardige producten te maken
Lees verder

Markt voor alternatieve eiwitten groeit naar minstens € 245 miljard in 2035
Markt voor alternatieve eiwitten groeit naar minstens € 245 miljard in 2035 De markt voor alternatieven voor vlees, eieren, zuivel en zeevruchten groeit naar verwachting tegen 2035 naar een waarde van tenminste 245 miljard euro (290 miljard USD). Deze ongekende groei van alternatieven op basis van planten, micro-organismen en dierlijke cellen
Lees verder

PLUS voor zevende keer meest verantwoorde supermarkt volgens onderzoek GfK
PLUS voor zevende keer meest verantwoorde supermarkt volgens onderzoek GfK PLUS is voor de zevende keer de 'meest verantwoorde supermarkt' geworden volgens onderzoek van GfK. SPAR eindigde als tweede en Jan Linders en Poiesz werden gezamenlijk derde. De winnaar werd vanmorgen onderscheiden tijdens de Plus Formuledag, die dit jaar virtueel plaatsvindt
Lees verder

Nationaal Gezonde Scholen Congres
Nationaal Gezonde Scholen Congres "Niets doen is geen optie." Met die woorden omschrijft Marco van Zandwijk van Ruimte-OK de huidige opgave voor onderwijshuisvesting. We moeten op zoek naar het antwoord voor deze prangende opgave. Daarom organiseren wij samen met Stedebouw & Architectuur dit jaar een reeks evenementen over gezonde... Lees verder
Lees verder

Disruptive 2020 slows climate action, but executives are determined to act
Disruptive 2020 slows climate action, but executives are determined to act A Deloitte Global survey found that over 80% of executives are concerned about climate change, but the pandemic and economic downturn have stalled ambitious actions. Business leaders see that climate change is no longer a distant threat. Nearly 30% of executives say their
Lees verder

Tony's Chocolonely krijgt concurrentie van De Vegetarische Slager in Sustainable Brand Index 2021
Tony's Chocolonely krijgt concurrentie van De Vegetarische Slager in Sustainable Brand Index 2021 Tony's Chocolonely is dit jaar voor de vierde keer uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Dat blijkt uit het Nederlandse onderzoek achter Sustainable Brand Index, dat vandaag gepubliceerd is. Hierin wijzen consumenten de meest duurzame
Lees verder

Vervoersplatform Brenger voorkomt miljoenen onnodige kilometers door transporten te bundelen
Vervoersplatform Brenger voorkomt miljoenen onnodige kilometers door transporten te bundelen Vervoersplatform Brenger heeft het afgelopen jaar meer dan 5 miljoen onnodige kilometers voorkomen. Dat maakt Derk van der Have, mede-oprichter en directeur van Brenger, vandaag bekend. "5 miljoen kilometer, dat is elke maand gemiddeld tien rondjes om de
Lees verder

Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel leidt tot bezorgkeuze met minder CO2-uitstoot
Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel leidt tot bezorgkeuze met minder CO2-uitstoot Consumenten in de check-out van de webwinkel stimuleren om de meest duurzame bezorgoptie te kiezen, is effectief. De beste manier om dit te doen, is het aanbieden van informatie over de CO2-uitstoot van de bezorgopties en/of het vooraf aanvinken van de
Lees verder

GreenMo en e-bike to go bundelen krachten om e-Mobility markt in Europa te veroveren
GreenMo en e-bike to go bundelen krachten om e-Mobility markt in Europa te veroveren GreenMo Group, marktleider op het gebied van elektrische voertuigen, heeft een strategisch meerderheidsbelang in e-bike to go genomen. Met dit aandeel in de grootste leverancier van e-bike abonnementen in Nederland speelt GreenMo in op de enorme groei van de e-bike
Lees verder