Doorgaan naar hoofdcontent

Bunq voert naam-nummercontrole in na kritiek Consumentenbond

Bunq voert naam-nummercontrole in na kritiek Consumentenbond
Bunq bank werkt sinds kort met naam-nummercontrole. De Consumentenbond riep Bunq in januari 2021 op om consumenten beter te beschermen tegen oplichting. Daarop is snel gereageerd.
Lees verder

Nieuwe afspraken om steden te bevoorraden zonder CO2-uitstoot
Geen uitlaatgassen van vrachtwagens of bedrijfsbusjes meer in de stad. Gemeenten, partijen uit de vervoerssector en staatssecretaris van Veldhoven hebben hiertoe dinsdag de uitvoeringsagenda stadlogistiek ondertekend. Zij maken afspraken over steden die volledig schoon worden bevoorraad.
Lees verder

Reddit gewaardeerd op 6 miljard dollar
Het Amerikaanse internetforum Reddit wordt gewaardeerd op 6 miljard dollar bij de meest recente financiering van 250 miljoen dollar.
Lees verder

Channel Factory opent kantoor in Nederland
Het Amerikaanse techbedrijf Channel Factory opent vandaag zijn deuren in Nederland. Het luistert naar content op YouTube om te bepalen of een commercal er wel of niet bij past.
Lees verder

Aantal transacties bij Adyen neemt weer toe
Het Nederlandse Adyen verwerkte in de tweede helft van 2020 174,5 miljard euro aan online betalingen, een stijging van 29 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Lees verder

Digitale Schilderijen: Samsung The Frame versus Meural Canvas II
Aan de ene kant heb je de digitale fotolijstjes van tien jaar geleden. Je betaalde zo tweehonderd euro voor een 7 inch display met een belachelijk lage resolutie. Aan de andere kant de grote canvasposters en luxe prints, waar je gerust ook paar honderd euro voor uit mag trekken, wil je kwaliteit en iets unieks. Als je de twee samenvoegt, heb je een digitaal schilderij. Althans, in theorie.
Lees verder

Nieuwe website voor Mauritshuis
Het Mauritshuis, bekend van meesterwerken als Vermeers Meisje met de parel en Het puttertje van Fabritius, start het jaar 2021 met de livegang van een nieuw website en een vernieuwde multimediatour. Het museum uit Den Haag is door digital agency Dept ondersteund bij strategie, technologie en digitale marketing.
Lees verder

Coolblue bereikt omzet van 2 miljard euro
Coolblue behaalde in 2020 een omzet van 2 miljard euro en een bedrijfsresultaat (EBITDA) van 114 miljoen euro, dat is 66 miljoen euro meer dan het jaar ervoor. Een deel van de omzet kwam van nieuwe klanten.
Lees verder

Tweede Kamer stemt in met uitbreiding Autoriteit Persoonsgegevens
De Tweede Kamer heeft ingestemd met de uitbreiding van de Autoriteit Persoonsgegevens. Die krijgt 470 voltijdswerknemers, waardoor de AP meer onderzoek kan doen naar datalekken.
Lees verder