Doorgaan naar hoofdcontent

Duurzaam ondernemen: Scale-up Red je Pakketje haalt € 12,5 miljoen op voor bouw grootste elektrische bezorgnetwerk ...

Scale-up Red je Pakketje haalt € 12,5 miljoen op voor bouw grootste elektrische bezorgnetwerk van Nederland
Red je Pakketje (RJP) kondigt trots aan dat het bedrijf een innovatieve financiering van € 12,5 miljoen heeft opgehaald. De marktleider in 'same day delivery' – vandaag besteld vanavond in huis – kan met dit bedrag zijn droom voor een landelijke volledig CO2-vrij bezorgnetwerk mogelijk maken....
Lees verder

Nutreco launches industry first soy sourcing policy to prevent deforestation
Today, Nutreco announces the launch of its milestone soy sourcing policy, aiming to simplify complex certification schemes for its procurement teams in Skretting and Trouw Nutrition, and facilitate the complete removal of deforestation from its supply chain by 2025. The policy forms part of...
Lees verder

Vion maakt varkensvleesketens transparant door middel van blockchaintechnologie
Vion is gestart met het aansluiten van de Good Farming Star varkensvleesketen op de 'digitale snelweg' door middel van blockchain. De keten wordt zo digitaal verbonden en volledig transparant gemaakt. Hiermee creëert Vion een koploperspositie in de sector. 'Vion Pork Chain VISION' is de naam van...
Lees verder

Zalando vergroot transparantie en deelt eerste inzichten uit duurzaamheidsbeoordeling van eigen merken en partners
Sinds de lancering van zijn duurzaamheidsstrategie, do.MORE, in oktober 2019 zet Zalando zich in om zijn ethische normen voortdurend te verbeteren. De doelstelling is om tegen 2023 alleen nog samen te werken met partners die hieraan voldoen. Tegelijkertijd heeft Zalando het voor alle merken die op...
Lees verder

Leading energy companies announce Transition Principles
Leading energy companies, bp, Eni, Equinor, Galp, Occidental, Repsol, Royal Dutch Shell and Total today announced they have agreed to apply six Energy Transition Principles as they play their part in the energy transition. The six Principles, agreed and embraced by the companies, are to: PUBLIC...
Lees verder

Samenwerking tussen LeasePlan en Radiuz verbreedt keuze mobiliteitsoplossingen voor werkgevers
Om werkgevers beter te ondersteunen bij het aanbieden van flexibele en duurzame mobiliteit aan werknemers, gaat LeasePlan een samenwerking aan met multi-mobiliteitsaanbieder Radiuz. Bestaande en nieuwe klanten van LeasePlan krijgen door de samenwerking toegang tot mobiliteitsoplossingen zoals ov,...
Lees verder

Amsterdams outdoor kledingmerk wil 5 miljoen m² land vergroenen
Sommige bedrijven pakken het groen ondernemen graag direct groots aan. Zo ook het innovatieve Nederlandse outdoormerk Cortazu. Middels verkoop van hun kleding streeft dit merk naar een vergroening van zeker 5 miljoen m² grond aan de voet van de Kilimanjaro, dit doen ze door 50.000 man in hun...
Lees verder