Doorgaan naar hoofdcontent

Belangrijke beleidswijzigingen voor de opslagruimte van je Google-account

                                                                                                                                                                                              
Nieuw beleid voor inactieve accounts en overschreden opslaglimieten
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Beste Google-gebruiker,
We willen je hierbij laten weten dat we kort geleden nieuw beleid hebben aangekondigd voor Google-accounts die gebruikmaken van Gmail, Google Drive (waaronder bestanden in Google Documenten, Spreadsheets, Presentaties, Tekeningen, Formulieren en Jamboard) en/of Google Photos, waarmee we in lijn komen met de werkwijzen in de branche. Omdat je een of meer van deze producten hebt gebruikt in de opslagruimte van je Google-account, willen we je alvast op de hoogte brengen van het nieuwe beleid dat van kracht wordt op 1 juni 2021. Hieronder vind je een overzicht van het nieuwe beleid. Lees het artikel in ons Helpcentrum voor een volledige lijst met alle wijzigingen.
Overzicht van het nieuwe beleid (dat ingaat op 1 juni 2021):
Als je inactief bent voor een periode van 2 jaar (24 maanden) in Gmail, Drive of Foto's, kunnen we content verwijderen in het product of de producten waarin je inactief bent. Dit nieuwe beleid voor inactieve accounts is niet van toepassing op Google One-leden die hun opslaglimiet niet overschrijden en een account met een goede reputatie hebben.
Als je je opslaglimiet 2 jaar lang overschrijdt, kunnen we je content in Gmail, Drive en Foto's verwijderen.
Wat betekent dit voor jou?
Deze wijzigingen zijn alleen op jou van toepassing als je 2 jaar lang inactief bent geweest of je opslaglimiet hebt overschreden. Omdat dit beleid op 1 juni 2021 ingaat, zal het voor het eerst worden gehandhaafd op 1 juni 2023.
Als je na 1 juni 2021 inactief bent of de opslaglimiet overschrijdt, sturen we je tussentijds en voordat we content verwijderen e-mailherinneringen en meldingen.
Ook als je inactief bent of je opslaglimiet hebt overschreden voor een of meer van deze services en er content is verwijderd, kun je nog steeds inloggen.
Opmerking: Het beleid voor inactieve accounts en overschreden opslaglimieten is alleen van toepassing op particuliere gebruikers van Google-services. Het beleid van Google Workspace, G Suite for Education en G Suite for Nonprofits wordt op dit moment niet gewijzigd. Beheerders kunnen het Helpcentrum voor beheerders bezoeken voor informatie over het opslagbeleid van de betreffende producten.
Bekijk meer informatie over hoe je je account actief houdt
Bekijk deze Helpcentrum-pagina voor meer informatie over hoe je je account actief houdt voor deze producten.
Met de Inactiviteitsvoorkeuren kun je specifieke content beheren en een vertrouwd contact een melding laten sturen als je je Google-account een bepaalde periode (3 tot 18 maanden) niet gebruikt. Opmerking: Het nieuwe beleid voor een inactieve periode van 2 jaar wordt toegepast, ongeacht je instellingen voor Inactiviteitsvoorkeuren. In ons Helpcentrum vind je meer informatie over deze wijzigingen en over het beheer van je eigen account of dat van iemand anders.
Meer informatie over hoe je je opslag beheert
Lees meer over het beleid voor overschreden opslaglimieten en over wat meetelt voor je opslaglimiet.
Gebruik het kosteloze opslagbeheer in de Google One-app en op het web om inzage te krijgen in hoe je de opslagruimte van je Google-account gebruikt, en hoe je ruimte kunt vrijmaken in Gmail, Google Drive, en Google Photos.
Team Google