Doorgaan naar hoofdcontent

Voortaan boetes voor sluikreclame in vlogs

Voortaan boetes voor sluikreclame in vlogs
Het Commissariaat voor de Media gaat boetes opleggen voor sluikreclame. Veel vloggers houden zich niet aan de regels. Zowel aan het begin als aan het einde van een filmpje moeten ze melden dat de vlog reclame bevat.
Lees verder

'JD.com vestigt zich mogelijk in Nederland'
Het Chinese JD.com lijkt zijn eerste stappen te zetten in Nederland. Volgens Twinkle zou dat blijken uit een aantal inschrijvingen bij de KVK onder de namen Jingdong retail en Jingdong logistics.
Lees verder

Twitter alternatief Parler populair na overwinning Biden
Twitter alternatief Parler is momenteel de meest gedownloade app in de Verenigde Staten na de overwinning van Joe Biden, meldt de BBC. De app propageert de vrije meningsuiting.
Lees verder

Masha Kodden directeur Inner Circle
Datingdienst Inner Circle heeft Masha Kodden benoemd tot managing director. Zij gaat zich bezighouden met het opschalen van het team door het aantrekken van nieuw tech - en marketingtalent. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor de wereldwijde expansie van de organisatie in EMEA, Noord- en Zuid-Amerika en APAC.
Lees verder

Kansspelautoriteit (Ksa) publiceert Keuringsschema Spelsysteem
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft het Keuringsschema Spelsysteem gepubliceerd. In de Wet Kansspelen op afstand staat dat een aanvrager van een online kansspelvergunning zijn spelsysteem moet laten keuren om vast te stellen dat het spelsysteem voldoet aan de voorschriften. De keuringsrapporten moeten straks aan de Ksa worden ingediend.
Lees verder

Software-ontwikkelaar Panic waagt zich aan gaminghardware
De lancering van de Playdate moest eerder dit jaar worden uitgesteld omdat de Maleisische fabriek was gesloten als gevolg van lokale lockdowns.
Lees verder

Singles Day naar 70 miljard dollar
Singles Day heeft ruim 70 miljard dollar opgeleverd. Er werd massaal ingetekend op 16 miljoen scherp afgeprijsde artikelen, zo maakte platform Alibaba bekend.
Lees verder

47 procent van Nederlanders luistert wel eens een podcast
De populariteit van de podcast blijft onverminderd stijgen in Nederland. Inmiddels luistert bijna de helft van alle Nederlanders wel eens naar een podcast. Ten opzichte van de voorgaande meting (mei 2020) betekent dit een stijging van 7 procent, zo blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect.
Lees verder

ByteDance (TikTok) tweede advertentiespeler in China
TikTok-eigenaar ByteDance haalt naar alle waarschijnlijkheid dit jaar 27,2 miljard dollar aan reclame-inkomsten binnen. Dat meldt Reuters op basis van anonieme bronnen.
Lees verder