Doorgaan naar hoofdcontent

Turkije wil greep op sociale media versterken

Turkije wil greep op sociale media versterken
De Turkse regering wil haar greep op sociale media opnieuw versterken. Onder andere Twitter, Facebook en andere platforms moeten vestigingen in Turkije openen met een Turkse burger als vertegenwoordiger.
Lees verder

'9 procent Nederlanders bezorgd over datalek tijdens thuiswerken'
Slechts 9 procent van de Nederlanders maakt zich zorgen over een datalek of cyberaanval als ze thuiswerken, zo blijkt uit de Unisys Security Index van 2020.
Lees verder

Vereisten Android Go naar 2GB RAM
Google levert Android Go voortaan per definitie aan fabrikanten die toestellen met minder dan 2GB aan RAM hebben. Voorheen gold een minimum van 1 GB.
Lees verder

'Kijktijd YouTube steeg in mei met 736%'
In de maand mei, op het Europese hoogtepunt van het coronavirus, lag de kijktijd van grote kanalen op YouTube meer dan acht keer hoger dan normaalgesproken.
Lees verder

Spotify maakt video in podcasts mogelijk
Spotify vewerkt een nieuwe technische optie in podcasts: video. Een selecte groep podcastmakers kan bewegend beeld gaan verwerken in hun werken. Die zijn enkel te bekijken in de desktop en mobiele app van de Zweden.
Lees verder

Publicis: Europese reclamemarkt kromp 24%
Publicis Group, internationaal eigenaar van reclame- en communicatiebureaus, zag de Europese omzet in het tweede kwartaal met 23,5 procent krimpen.
Lees verder

Aantal dagelijkse Twitteraars naar 186 miljoen (+34%)
Twitter heeft het aantal dagelijks actieve gebruikers afgelopen jaar met een derde zien toenemen tot 186 miljoen. Het merendeel daarvan, 150 miljoen, bevindt zich buiten thuismarkt Amerika. CEO Jack Dorsey zoekt nieuwe verdienmodellen en wil zijn advertentieproducten verbeteren met performancefuncties.
Lees verder

'Staking personeel wehkamp heeft effect op levertijden'
Op de derde stakingsdag bij het distributiecentrum van wehkamp in Maurik volgens vakbond FBV vrachtwagens zonder te kunnen lossen rechtsomkeert gegaan.
Lees verder

480 miljoen euro besteed bij Europese webwinkels in eerste kwartaal
In het eerste kwartaal van dit jaar gaven Nederlandse consumenten 480 miljoen euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 18,8 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2019, toen 404 miljoen euro besteed werd. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.
Lees verder