vrijdag 10 juli 2020

Sprout: 14 miljoen voor Ace & Tate; Twitter wil gebruiker laten betalen

14 miljoen voor Ace & Tate; Twitter wil gebruiker laten betalen
Ondernemersnieuws: Ace & Tate breidt uit in Europa dankzij nieuwe investering, Twitter werkt aan betaalde abonnementen en rechter grijpt in bij ruzie tussen huurplatforms.
Lees verder

Ace & Tate pint 14 miljoen bij investeerders om meer winkels te openen
Brillenmerk Ace & Tate haalt een nieuwe investering op van ruim 14 miljoen euro om dit jaar in totaal zestien nieuwe winkels te kunnen openen. De coronacrisis is 'een pauzemoment, maar geen fundamenteel probleem', zegt oprichter Mark de Lange.
Lees verder

Taco Carlier (VanMoof): 'Aan marketing gaven we in de beginjaren nul euro uit'
Veel geld aan marketing uitgeven, daar geloofde Taco Carlier nooit zo in. Zijn fietsmerk VanMoof groeide desondanks uit tot een internationaal miljoenenbedrijf. Nu hij echter verder wil groeien, herziet Carlier zijn marketingstrategie.
Lees verder

Zo tem je het beest dat Slack heet, volgens de 10 geboden van Spotify
Gebruik threads. ruim die oude channels op en strooi vooral kwistig met emoji's. Dat zijn een paar van de regels waarmee Spotify zijn ruim 4.000 medewerkers de betere Slack-hygiĆ«ne bijbrengt – op een swingende manier manier natuurljik.
Lees verder

Nederlandse internetondernemers betalen drie jaar durend corona-onderzoek
18 Nederlandse internetondernemers financieren een drie jaar durend internationaal onderzoek naar de invloed van medicatie op het verloop van Covid-19. Goed ondernemerschap betekent dat je ook een bijdrage aan de samenleving levert, vinden de (anonieme) geldschieters.
Lees verder

De mythe van het fulltime werken (4 tips om parttime aan de top te komen)
Niet fulltime werken, maar fulltime betrokkenheid zou het uitgangspunt moeten zijn, schrijft Sara Liesker. Zij geeft 4 tips om als parttimer aan de top te komen.
Lees verder

Zelfrijdende Tesla 'bijna klaar'; Meer vrouwen in top bedrijfsgroep
Ondernemersnieuws: Tesla is ver met ontwikkeling zelfrijdende auto, horeca beleeft doemjaar en corporate diversiteitsgroep bereikt nieuwe mijlpaal.
Lees verder

Martijn van Tilburg bereikte een exit in Seattle, en geeft tips voor andere Nederlandse ondernemers
Hoe is het om als Nederlander te ondernemen in Seattle? Martijn van Tilburg richtte er softwarebedrijf 10.000ft op, dat hij vorig jaar verkocht aan het beursgenoteerde bedrijf Smartsheet.
Lees verder