maandag 22 juni 2020

Designmarktplaats Whoppah naar Duitsland

Designmarktplaats Whoppah naar Duitsland
Online marktplaats Whoppah voor eersteklas tweedehands spullen start in augustus activiteiten op in Duitsland om de latente interesse daar aan te wakkeren. Het bedrijf spint garen bij de coronacrisis, omdat thuisblijvers graag mooie spullen kopen.
Lees verder

Buffr waakt over social distancing
Het aantal persberichten over oplossingen voor 'slimme social distancing' is onderhand niet meer te tellen en veel onderscheid kunnen we eerlijk gezegd niet meer ontdekken. DigitalAlerts, gevestigd op de High Tech Campus te Eindhoven, claimt met de Buffr in elk geval een privacyvriendelijke toepassing te hebben ontwikkeld.
Lees verder

Square neemt Spaanse Tikkie over
Het Amerikaanse betaalbedrijf Square van Twitter baas Jack Dorsey heeft voor een onbekend bedrag een Spaanse branchegenoot Verse overgenomen.
Lees verder

Kritiek op beleid Apples App Store groeit
Apple begint later vandaag zijn virtuele ontwikkelaarscongres te midden van groeiende kritiek op zijn App Store. Vorige week heeft de Europese Commissie naar aanleiding van klachten een mededingingsonderzoek aangekondigd.
Lees verder

Cannes Lions van start als week durende videoconferentie
Netwerken zit er dit jaar voor de bezoekers Cannes Lions echt niet in, maar de Franse organisatie probeert wel nog vakkennis over te dragen via topspecialisten. Vandaag begint jaarlijkse event voor de reclamebranche. De vorm: video. Heel veel video.
Lees verder

Vodafone rolt eSIM uit
Vodafone-klanten kunnen vanaf vandaag beschikken over een eSIM. Ze hebben dan geen fysieke simkaart meer nodig.
Lees verder

T-Mobile groeit in neergaande mobiele markt
De omzet uit mobiele diensten in Nederland is volgens Telecompaper uitgekomen op 903 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2020. Vodafone incasseerde de grootste klap, met een omzetdaling van 5,1 procent.
Lees verder

Sophie Decock naar VMware Belux
VMware, specialist in virtualisatiesoftware, krijgt een nieuwe directeur voor Belgiƫ en Luxemburg. Sophie Decock volgt daarbij Bart Coole op.
Lees verder

Dentsu-bureau en The North Face boycotten Facebook
Een dochterbedrijf van Dentsu Aegis Network, het Amerikaanse 360i, en kledingmerk The North Face hebben hun reclamebudgetten op Facebook bevroren. De bedrijven verzetten zich de onverbreidelde haatpraat en misinformatie die Facebook op het platform toelaat.
Lees verder