Doorgaan naar hoofdcontent

Slager in tijden van corona: van horeca naar online

Slager in tijden van corona: van horeca naar online
Is jouw bedrijf ook geraakt door de gevolgen van het coronavirus? Slager Paul van der Holst zag zijn inkomsten uit de horeca kelderen, maar kon onverwachts bouwen op zijn webshop. De uitbraak van corona vergt veel aanpassingsvermogen van bedrijven, maar heeft ook positieve effecten. Als ondernemer word je namelijk gedwongen om creatief om te gaan met de belemmeringen als 'social distancing'. Velen kiezen er bijvoorbeeld voor om hun zaak online voort te zetten.
Lees verder

Leasen via de baas: kies je voor een auto of een fiets?
Als je als werknemer de keuze krijgt tussen een auto van de zaak of een fiets van de zaak, welke kies je dan?
Lees verder

"Hier moet het anders"
Sandor Scheeres (43) woont en werkt sinds een paar jaar in het Oosterse Laos. Jaren eerder ontdekt hij hier de barre omstandigheden in de landbouw en komt hij in contact met Forest Retreat, een organisatie gespecialiseerd in ecotoerisme rondom The National Protected Area.
Lees verder

Wat je wel (en juist niet) moet doen als je werknemer een burn-out heeft
Wat kun je het beste doen als je werknemer een burn-out heeft? En wat kun je juist beter laten? Lees deze do's en don'ts.
Lees verder

Een bedrijfsauto leasen of kopen: wat zijn de voordelen van beide constructies
Als ondernemer kom je bij de aanschaf van een bedrijfsauto voor een keuze te staan. Er is namelijk de mogelijkheid om de bedrijfswagen te kopen of te leasen. Beide opties bieden voordelen en de keuze is onder meer te maken aan de hand van het beschikbare budget. Een bedrijf dat voldoende vermogen op de bank heeft, maakt gemakkelijker de keuze om een bedrijfsauto te kopen. Er is dan wel sprake van een eenmalige investering, maar er zijn ook fiscale voordelen aan verbonden. Die zijn er ook bij financial lease, waarbij de ondernemer niet in één keer een grote investering hoeft te doen.
Lees verder

"Zij de expertise, ik de connecties in Nederland"
De dancescene, feesten en festivals vormden het decor van hun zakelijke relatie als klant-leverancier in merchandise. Vervolgens zagen de Belgische Steven en Niels kansen om samen met de Nederlandse Niels hard en internationaal te gaan.
Lees verder