Doorgaan naar hoofdcontent

Facebook waarschuwt voor omzetdaling, maar eerste kwartaal was goed

Facebook waarschuwt voor omzetdaling, maar eerste kwartaal was goed
Facebook zag een significante teruggang van de advertentie-inkomsten als gevolg van de coronacrisis in de laatste drie weken van het eerste kwartaal, maar in de cijfers is daarvan nog maar weinig terug te zien.
Lees verder

eBay tevreden over uitdagend kwartaal
eBay, moederbedrijf van Marktplaats, werd in het eerste kwartaal geconfronteerd met een lichte omzetdaling van 2 procent. De omzet bedroeg 2,3 miljard dollar tegen 2,4 miljard een jaar geleden. Analisten hadden op meer gerekend, maar eBay is zelf tevreden, zeker gelet op de uitdagende omstandigheden. Net als bij veel andere bedrijven werkt het voltallige personeel vanuit huis.
Lees verder

Nederlanders hebben voor 438 miljoen euro aan slimme luidsprekers in huis
Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 438 miljoen euro aan slimme luidsprekers in huis. Dat is een stijging van 52 procent ten opzichte van 2018, zo blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6300 Nederlanders.
Lees verder

Deliveroo zet 350 man op straat
Ook maaltijdbezorger Deliveroo merkt de gevolgen van de coronacrisis. Het Britse bedrijf zet wereldwijd 350 mensen op straat. Nog eens vijftig zijn voorlopig naar huis gestuurd.
Lees verder

Beperkte impact corona op resultaten Proximus
Het Belgische telecombedrijf Proximus heeft niet al te veel last gehad van de coronacrisis. De onderliggende omzet op de thuismarkten daalde met 1 procent in vergelijking met het eerste kwartaal van 2019 en kwam uit op iets meer dan 1 miljard euro.
Lees verder

Nog altijd leegloop bij KPN, zakelijke markt positief
KPN heeft in het eerste kwartaal opnieuw fors veel klanten verloren, er verdwenen 21.000 convergente klanten, oftewel klanten die zowel vast internet als mobiel afnemen.
Lees verder

Zalando gaat niet-medische mondkapjes verkopen
Nu het dragen van stoffen mondkapjes in het openbaar vervoer door verschillende Europese regeringen wordt aanbevolen of verplicht, start Zalando met de verkoop van niet-medische mondkapjes.
Lees verder

Sterkste groei internetverkopen sinds 2014, detailhandel vangt coronaklappen goed op
De online omzet lag in maart, de eerste maand van de coronacrisis, 28,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Sinds de publicatie van de internetverkopen in januari 2014 is de groei niet zo sterk geweest. Pre webwinkels hebben 24,4 procent meer omgezet.
Lees verder

IAB Programmatic Awards omgezet naar het nieuwe digitale normaal
De vierde editie van de IAB Programmatic Awards wordt omgezet naar het nieuwe digitale normaal. Ook haalt de organisatie financiĆ«le […]
Lees verder